Egy 2008-ban devizaalapú autóhitelt felvevő ügyfél nyert a Merkantil Bank ellen a mosonmagyaróvári bíróságon.
Az egykoron egységes, tokaji bortermelő vidék szétválasztása a mai napig húzódó komoly ellentéteket szül a névhasználat kapcsán Magyarország és Szlovákia között. Az ügy végül az Európai Bíróság elé került, az uniós bürokraták azonban elutasították hazánk keresetét.
Magyarország évekkel ezelőtt fordult az Európai Bírósághoz, miután az Európai Bizottság engedélyezte Szlovákiának, hogy a "Vinohradnicka oblast' Tokaj" megnevezést szerepeltethesse a borok eredetmegjelölésének és földrajzi jelzésének elektronikus uniós nyilvántartásában. A napokban született döntés értelmében, mely elutasítja a magyar keresetet, Szlovákiának joga van a magyar Tokajra hasonlító megnevezést. Így marad a jelenleg is fennálló helyzet a magyar és a szlovák fél között az eredetmegjelölés használatában.

A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) közleménye szerint ugyanakkor a Bíróság mostani döntése csak arra vonatkozik, hogy Szlovákia a Tokaj megjelölés mely származtatott alakját használhatja. Ennek értelmében az eljárás tétje nem is az volt, hogy északi szomszédunk egyáltalán jogosult-e a Tokaj eredetmegjelölés használatára. A VM felhívta a figyelmet arra is, hogy a Bizottság az idei év végéig vizsgálhatja, hogy az eljárás alatt beadott dokumentumok megfelelnek-e az uniós jognak. A további lépéseket is a bizottsági vizsgálat eredménye fogja meghatározni. A Minisztérium hangsúlyozta, hogy a kormány elkötelezett a tokaji bor és a tokaji termelők érdekei mellett.
A szlovákiai borászok természetesen örülnek az Európai Bíróság döntésének. Egy, a határ túloldalán élő őstermelő szerint nemcsak a szőlőtermesztési feltételek ugyanolyanok, mint nálunk, hanem maga a bor előállítási metódusa is. Ez nem véletlen, hiszen a világszerte ismert bortermelő vidék korábban egységes volt. A szlovák tokaji térség kistermelői szövetségének elnöke szerint az évek óta húzódó vita sajnos nem nélkülözte a politikai színezetet, holott a kérdést szigorúan szakmai szinten kellett volna kezelni.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








