Azahriah szerint nem a siker hajszolásának, hanem a zene iránti szeretetnek és a kísérletezési vágynak kellene az alkotás fő motivációjának lennie.
Az év első három hónapjában átlagosan 1,8 százalékkal emelkedtek a bruttó átlagkeresetek a nemzetgazdaságban. A bruttó átlagkereset a nemzetgazdaságban az első negyedévben 230 ezer forint volt, a versenyszférában 246 ezer forint. Ugyanakkor a pénzügyi, gyógyszergyártási és az információs, kommunikációs szférában dolgozók az átlegfizetés több mint dupláját keresik havonta.
A nemzetgazdasági bruttó átlagbérek márciusban éves alapon 2,8 százalékkal emelkedtek, az első negyedév átlagában pedig 1,8 százalékkal. Közfoglalkoztatottak nélkül számítva ugyanezek az adatok 6,4 és 6,4 százalék. Látható, hogy a közfoglalkoztatottak növekvő aránya már olyan mértékben torzítja a fő adatokat, hogy ezeket nem is lehet e tényező nélkül értelmezni.
Statisztikailag a versenyszférában is elszámol (jóval kisebb számban) a KSH közfoglalkoztatottakat, így a versenyszférában a bruttó átlagkeresetek 5,3 százalékkal, közfoglalkoztatottak nélkül 5,5 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál. A bruttó béren belül a rendszeres keresetek emelkedése 3,9 százalék volt, ami inkább alacsony bérdinamikának tekinthető.

A reálbér adatoknál is számolnunk kell a közmunka-hatással, hiszen a nettó keresetek emelkedése a bruttónak megfelelően ugyancsak alacsony volt nemzetgazdasági átlagban, és így még a zéró infláció mellett sem éri el a reálbérek emelkedése a két százalékot.

Az alábbi táblázatban az egyes ágazatokban jellemző átlagos bruttó bérváltozást tekintve is látható a közfoglalkoztatás hatása (pl. nagy számban számít be közfoglalkoztatottakat a statisztika a humán-, egészségügyi, szociális ellátás körbe).
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








