Munkát találni manapság nem olyan egyszerű feladat, még egy jól megírt önéletrajz sem garancia arra, hogy behívnak interjúzni, de még ha el is jutunk odáig, számos hibát elkövethetünk.
A Society for Human Resource Management legfrissebb felmérését közel 500 hr-vezető körében végezte el, akiket arról kérdeztek, hogy egy interjú során milyen hibákat szoktak a pályázók elkövetni. Jó néhányba még a profik is belefutnak.
A legelemibb hiba természetesen a késés, de a korábbi munkáltató szidalmazását sem kedvelik a humánerőforrás szakemberek.
A megkérdezettek 20 százaléka azt sem veszi jó néven, ha túl közvetlen hangnemben beszél a pályázó, ezt már sokan "bratyizásnak" tartják.
Még ennél is többen, a válaszadók 67 százaléka nézi rossz szemmel a túl kihívó öltözéket, ami úgy tűnik, nagyobb problémát jelent, mint a pályázati anyagban ejtett nyelvtani hiba, vagy elütés - utóbbiról ugyanis csak 58 százalék vélekedik főben járó bűnként, amit ráadásul el is néznek, ha az interjún különösen talpraesettnek tűnik az illető.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az álláskeresők sok hr-specialistánál azzal is kiverik a biztosítékot, ha idejekorán rákérdeznek a fizetésre, vagy egyéb juttatásokra, vagy ha a rugalmas időbeosztás felől érdeklődnek. A válaszadók 30 százaléka szerint ilyen kérdéseket csak az interjút követően, visszahívás esetén érdemes feltenni, 39 százalékuk szerint azonban egyáltalán nem a pályázó feladata ezt a témát felhozni.
A manapság közkedvelt közösségi oldalak használatáról is megkérdezték a szakembereket. A válaszolók 75 százaléka azt állítja, egyáltalán nem nézi meg a pályázók Facebook, Twitter adatlapját, vagyis azoknak sem kell pánikolniuk, akik túl sok személyes adatot osztanának meg a világhálón.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








