A Magyar Nemzeti Bank 50000 forint névértékű, arany és 3000 Ft névértékű, ezüst emlékpénzt bocsátott ki Kazinczy elnevezéssel. A Magyar Nyelv Évében kibocsátott emlékérmékkel tiszteleg az MNB a nyelvújítás vezéralakja előtt. Az érmék kibocsátásának apropóját Kazinczy Ferenc születésének 250. évfordulója adja. Az érméket az MNB látogatóközpontjában, valamint a kibocsátás helyszínén, a Petőfi Irodalmi Múzeumban vásárolhatják meg az érdeklődők.
Az arany emlékérmét Szöllőssy Enikő tervezte. Előlapján a kötelező éremképi elemek (50000 forint értékjelzés, Magyar Köztársaság felirat, BP. verdejegy és a 2009-es verési évszám) mellett a széphalmi Kazinczy Emlékcsarnok klasszicista épülete látható "Széphalom" felirattal. Az emlékérme hátlapján Kazinczy Ferenc - J.V. Kiminger rézmetszete alapján készült - portréja szerepel Kazinczy aláírásával, valamint az "1759-1831" felirattal. A hátoldalon található a tervező mesterjegye. Az emlékérme 968 ezrelék finomságú aranyból készült, súlya 10 gramm, átmérője 25 mm, széle sima.
Az ezüst emlékérmét Soltra E. Tamás tervezte. Előlapján a kötelező éremképi elemek (3000 forint értékjelzés, Magyar Köztársaság felirat, BP. verdejegy és a 2009-es verési évszám) mellett fényes téglalapban megjelenő papírtekercs látható lúdtollal, amelyet középen egy zsinórhurok köt át. Hátlapján Kazinczy Ferenc portréja látható, köriratban pedig a "KAZINCZY FERENC 1759-1831" felirat olvasható. A portrétól jobbra található a tervezőművész mesterjegye.
Az emlékérme 925 ezrelék finomságú ezüstből készült, súlya 10 gramm, átmérője 30 mm, széle recézett. Az arany emlékérméből 5000 darab különleges - ún. proof - kivitelben készíthető. Az ezüst emlékérméből 12 000 darab verhető, ebből 7000 darab különleges - ún. proof - technológiával.
Mindkét emlékérme megvásárolható a Magyar Pénzverő érmeboltjában (Magyar Nemzeti Bank Látogatóközpont, Budapest, V. ker. Szabadság tér 8-9.), valamint a kibocsátás helyszínén, a Petőfi Irodalmi Múzeumban (Budapest, V. ker. Károlyi Mihály út 16).
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








