A szakszervezet munkatársai adták át a sztrájk bejelentéséről szóló nyilatkozatot a Tesco írországi vezetőinek, miután a tagok több mint 95 %-a csatlakozott az akcióhoz. A július 2-án esedékes munkabeszüntetésben 19 áruház dolgozói vesznek részt.
A szakszervezet vezetői elmondták, hogy a következő napokban folyamatosan a Tesco képviselőinek rendelkezésére állnak annak érdekében, hogy mielőbb megoldást találjanak a vitás kérdésekre. Ha mégsem sikerül megállapodni, akkor július 9-én és 10-én is sztrájkolnak az alkalmazottak.
A vita abból fakad, hogy a dolgozók szerint a Tesco megszegte a munkaidőre és a túlóra elszámolásra vonatkozó 2006-ban született megállapodást, aminek következtében van olyan munkatárs, aki hetente átlagosan 100 euróval (28 ezer forinttal) kevesebbet visz haza.
Többen nem értenek egyet a Tesco álláspontjával, miszerint a cég a gazdasági válságra hivatkozva szigorított a munkaidőre és a túlórára vonatkozó szabályokon. Különösen ingatag ez a magyarázat egy olyan időszakban, amikor a Tesco nyeresége globálisan 3,1 milliárd euró és csak Írországban 250 millió euró volt az elmúlt évben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








