Milliónyi magyar már meghozta a döntést: kiváltották ezt a kártyát, már így vásárolnak

Pénzcentrum2023. október 22. 08:45

Az európai Revolut Bank kevesebb mint 1 év alatt 2 és fél millió ügyfelet szerzett, így már több mint 10 millió lakossági ügyfele van Közép- és Kelet-Európában - közölte a cég. A térségben és az EU-ban a román piac a legnagyobb (több mint 3 millió fő), a lengyel pedig a második (közel 3 millió fő). A top 3-as listán Magyarország is szerepel, ahol az ügyfélszám nemrégiben haladta meg az 1 milliós küszöböt.

A legtöbb ügyféllel rendelkező 5 város: Bukarest (590 000 ügyfél), Varsó (360 000 ügyfél), Budapest (356 000 ügyfél), Szófia (270 000 ügyfél), Vilnius (173 000 ügyfél). A közép- és kelet-európai térségben ügyfelek milliói használják a Revolut-számlájukat mindennapi pénzügyeik kezelésére, pénzfogadásra, fizetésre, számlák megosztására, megtakarításra, kiadások nyomon követésére, limitek beállítására, befektetésre, adományozásra és még sok minden másra, és havonta több mint 138 millió tranzakciót hajtanak végre.

A Revolut globális pénzügyi app immár több mint 10 millió lakossági ügyféllel rendelkezik a közép- és kelet-európai régióban, és a platform jelenleg havonta több mint 138 millió tranzakciót dolgoz fel, ami 67%-os növekedést jelent az előző 12 hónapban feldolgozott tranzakciók számának átlagához képest. A kibocsátott virtuális, egyszer használatos és fizikai kártyák (2023. szeptember 30-i) 50 milliós, de folyamatosan növekvő száma kitűnően szemlélteti, hogy a Revolut hozzájárul a pénzügyi kirekesztődés felszámolásához és a határok nélküli gazdaság működtetéséhez. 

A Revolut Bank tovább nő a KKE régióban 

A vállalat helyi szinten több mérföldkövet is elért: Romániában több mint 3 millió, Lengyelországban 3 millió, Magyarországon 1 millió lakossági ügyfele lett. A közép- és kelet-európai térségbe Bulgária, Horvátország, Csehország, Észtország, Magyarország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Szlovénia tartozik, ahol ügyfelek milliói használják Revolut-számlájukat elsődleges bankszámlájukként a mindennapi pénzügyeik kezelésére. A nemzetközi átutalásoktól és devizaátváltási tranzakcióktól kezdve a folyószámlákig, a költségvetés-kezelésig és a személyre szabott kártyákig vagy a gyermekek számára tervezett számlákig a Revoluton mindenféle pénzkezelési funkció megtalálható. 

1 millió ügyfél Magyarországon 

A régió vezetője több mint 3 millió ügyféllel és az elmúlt 12 hónapban elért 39%-os ügyfélbázis-növekedéssel Románia, amely az Egyesült Királyság után továbbra is a második helyen áll a globális rangsorban. Lengyelországban szintén erőteljes, 48%-os növekedést regisztráltak, és az ország ma már megközelíti a 3 milliós ügyfélszámot. Magyarország (1 millió lakossági ügyfél), Bulgária (670 000 lakossági ügyfél) és Csehország (több mint 600 000 lakossági ügyfél) zárja a top 5 piac listáját. 

Az emberek bíznak a digitális bankolásban 

A digitális bank növekvő régiós népszerűségét szintén alátámasztja az a reprezentatív felmérés, amelyet a közelmúltban a Revolut megbízásából a Dynata végzett a térségben. A résztvevők közel fele a digitális bankokat részesíti előnyben: a régióban élő válaszadók 34%-a a rugalmasságot, 12%-a pedig a pénz feletti nagyobb kontrollt említette indokként. A válaszadók harmada egyszerre kettőt választana: bankfiókkal rendelkező bankot és okostelefonon kezelhető második bankszámlát. A felmérésben részt vevők csupán 12%-a preferálja még mindig a hagyományos bankokat, főként azért, mert valódi személlyel szeretnének kapcsolatba lépni, ha tanácsra van szükségük. 

Léder Tamás, Revolut Bank Europe magyarországi fióktelepének vezetője: “A Revolut számára Magyarországon a legfontosabb trend a mobilbanki ügyfelek számának növekedése - ezzel is is támogatva a növekedésünket. Az elmúlt 12 hónapban a Revolut 52%-os ügyfélszám-növekedést tapasztalt Magyarországon. Ebben az időszakban 385 ezer új ügyféllel bővültünk, és a felhasználók közössége mára átlépte az 1 milliót. A legfontosabb piaci kihívások, amelyekre reagáltunk, az infláció - az alkalmazáson belüli funkcióink segítenek az embereknek a háztartási költségvetés kezelésében, a kiadások korlátozásában és a pénz félretételében, megspórolásában, a kibertámadások növekvő kockázata - eldobható virtuális kártyáink segítik a fogyasztókat a biztonságos online vásárlásban, valamint a csalások növekvő kockázata - a Revolut alkalmazásban innovatív oktatási tanfolyamot indítottunk a pénzügyi csalások önvédelméről, amely három uniós országban - Magyarországon, Lengyelországban és Romániában - bizonyult a legnépszerűbbnek". 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Joe Heneghan, a Revolut Bank vezérigazgatója így nyilatkozott: „A Revolut tovább erősíti pozícióját a régió vezető digitális bankjaként és az iparág gyorsan növekvő páneurópai szereplőjeként. Hálásak vagyunk az ügyfeleink által tanúsított bizalomért, és örömmel látjuk, hogy digitális banki kínálatunk nagy hatással van a régió pénzügyi ökoszisztémájára. Az, hogy egy év alatt 43%-kal bővítettük ügyfélbázisunkat a közép- és kelet-európai régióban, fontos eredmény csapatunk számára. Alig várjuk, hogy az előttünk álló hetekben és hónapokban még több ügyfélhez juttassuk el termékünket, és bővítsük banki jelenlétünket a régióban.” 

Wiktor Stopa, a növekedésért felelős igazgató így nyilatkozott: „A Revolut küldetése az, hogy elérhetővé tegye a határok nélküli gazdaságban rejlő lehetőségeket, méghozzá mindenki számára. Ebben az évben fontos lépéseket tettünk ennek az inkluzív célkitűzésnek az elérése érdekében ügyfélkörünk erőteljes növelésével, elérve a régióban a 10 milliós ügyfélszámot. Adataink szerint a kelet-közép-európai országokban a fogyasztók 40%-a a megtakarítás egyik formájaként tekint a befektetésekre (részvény, kripto, ETF, PMF), és 16%-a rendelkezik legalább egy megtakarítási számlával valamely digitális banknál. Magunk is tapasztaljuk, hogy a lakosság egyre jobban bízik a digitális banki szolgáltatásokban és az olyan fintech cégekben, mint a Revolut, és ez arra ösztönöz minket, hogy még több pénzügyi terméket és szolgáltatást bocsássunk a rendelkezésükre.” 

A 2015-ben az Egyesült Királyságban alapított Revolut kezdetben átváltási és átutalási szolgáltatásokat nyújtott. Ma már több mint 35 millió lakossági ügyfél használja világszerte a Revolut innovatív termékeinek tucatjait, amelyek segítségével felhasználók közötti utalásokat hajthatnak végre, Megtakarítási Zsebeket, Rugalmas Számlákat, Revolut <18 számlákat nyithatnak, a Szállások és az Élmények szolgáltatással kiváló szállásokat és felejthetetlen programokat foglalhatnak, a Tőzsde segítségével kereskedhetnek, illetve ETF-ekbe és amerikai részvényekbe fektethetnek be. A KKE-régióban az elmúlt 12 hónap alatt a fizikai kártyás Revolut-tranzakciók 70%-át az ügyfelek a saját országukban hajtották végre. Ez az intenzív napi használat arra utal, hogy az ügyfelek a digitális bankot hétköznapi kiadások fedezésére alkalmazzák és főszámlaként kezelik. 

Címkék:
vásárlás, digitális, bankszámla, bankkártya, bank, bankolás, ügyfél, online bankolás, ügyfelek, revolut, revolut hungary,