A britek és a németek ezt a palackos magyar bort keresik

Pénzcentrum2023. május 19. 16:30

Több mint 15 millió palack bort értékesített tavaly a külpiacokon a Lidl Magyarország, 16 európai országban több mint 200 féle hazai borral találkozhatnak a vásárlók. A nyugat-európai piacokon elsősorban a fajta jegyeket keresik, de egyre népszerűbbek a Tokaji régióból származó fehérborok is. A hazai növekedés a könnyed és illatos fehér, a rozé borok, valamint a habzóbor és pezsgő kategóriákban figyelhető meg, a kiváló ár-érték arány továbbra is a legfontosabb szempont.

A magyar vásárlók egy része inkább az egyszerűbb, könnyen érthető borokat részesíti előnyben, de megfigyelhető az is, hogy a saját házasítású borok iránt is elkezdett emelkedni az érdeklődés. Mindezek mellett sokan keresik konkrét pincészetek, borászatok termékeit is a polcokon, amelyekért hajlandóak akár magasabb összeget is kiadni. „A nyugat-európai piacokon a borválasztás során elsősorban a fajta jegyeket keresik és a jó árat részesítik előnyben, de vannak olyan vásárlók is, akik olyan borokat választanak, amelyek területi adottságuk révén ismertek, folyamatos a kereslet a Tokaji régióból származó borokra, a száraz Furmintra vagy a száraz Hárslevelűre” – mondta el a Pénzcentrum-nak Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.

A külpiacokon a hazai borászok 2022-ben több mint 15 millió palack bort értékesítettek a Lidl Magyarország közreműködésével, a vásárlók a diszkontlánc üzleteiben 16 európai országban több mint 200 féle magyar borral találkozhatnak. A legnagyobb piacok Anglia és Németország, a legkedveltebb fajták pedig a fehérborok, mint például a Furmint, a Királyleányka és a Szürkebarát, amelyekből az elmúlt öt évben 44,7 millió palack fogyott. 

Miközben az exportpiacokon továbbra is sikerrel teljesítettek a hazai borok, a vállalat tovább tudta növelni a magyar borok belföldi értékesítését is.

2018-2022 között összesen több mint 60 milliárd forint realizálódott a hazai beszállítóiknál. 

A „Lidl a magyar beszállítókért” program részeként kiemelten kezeli a kiváló magyar palackos borok népszerűsítését és a belföldi értékesítés növelését, emellett a hazai borászatokat, pincészeteket a Lidl Wine Expo-n keresztül 2014 óta segíti a külpiacokra jutásban. Ezen törekvésének köszönhetően a vállalat 2022-ben összesen 14,2 milliárd forinttal járult hozzá a magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez, mely több mint 60 százalékos növekedést jelent az öt évvel ezelőttihez képest. 

A vállalat minden árkategóriában sokszínű borkínálatot biztosít, a szortimentben a vásárlók az összes hazai borrégió italait megtalálják állandó vagy akciós jelleggel. A vállalat a borkínálatát meghatározott szakmai szempontok alapján állítja össze, így kisebb családi és kézműves pincészetekkel, illetve nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködik. 

A Lidl szakemberei a polcokra kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választják ki. Első lépésként stílusukban és árkategóriájukban hasonló borok közül kiválasztják a legjobb minőséget képviselő palackokat. A borok stílusát és ízvilágát vizsgálják, valamint azokat a tételeket keresik, amelyek a fajta és a termőhely jegyeit leginkább magukon hordozzák. Ezt követően a kiválasztott borok újabb kóstoláson esnek át, ahol újból ellenőrzik, hogy minden tétel megfelel-e a kritériumoknak. Végül a harmadik kóstolás a polcra kerülés előtt történik, amikor egy rövid leírás is készül a borok ízvilágáról. 

Saját házasítások készítésekor a legharmonikusabb bor előállítása a cél, amelyekhez a borászatban fajta- és alapborokból választják ki a házasításhoz legalkalmasabbakat, majd ezeket különböző arányban használják fel. A különböző tulajdonságú borok hatnak egymásra, ezért a kapott ízkombináció komplexebb, mint a borok külön-külön.

Nemzetközi elismerés

A Lidl borai számos díjjal büszkélkedhet. 2023-ban a Lidl két saját márkás borát, az 5 Puttonyos Tokaji Aszúját és a Feind Magaspart borát is aranyéremmel jutalmazták a borágazat egyik legnagyobb és legrangosabb megmérettetésén, a 2023-as Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyén. Az idei Vinagora Nemzetközi borversenyen 15 ország több mint 900 bora közül négy díjat is elhoztak a Lidl borai. A vállalat és a Grand Tokaj pincészet évek óta tartó kiváló együttműködésének eredményeként a Lidl 5 Puttonyos Tokaji Aszú bora a megmérettetésen a legmagasabb, Champion díjat érdemelte ki, míg az áruházlánc saját márkás Tolnai Chardonnay borát, a saját házasítású Dereszla Oak Selection Furmint száraz fehérbort, valamint a Dereszla Brut pezsgőt aranyéremmel tüntették ki. A győztes borok mindegyike kizárólag a Lidl Magyarország áruházaiban kaphatóak. 

Címkék:
bor, élelmiszer, lidl, kereskedelem, export, fogyasztás, diszkont áruház,