Minden magyar háztartásban ott lapul a csodakártya: súlyos tízezreket spórolhatsz vele

Pénzcentrum2023. április 19. 17:04

A magyar internetező, 15-59 éves korosztály 93 százaléka tagja az üzletek által kínált hűségprogramok valamelyikének – derül ki egy friss, reprezentatív felméréséből. Bár a vásárlók több mint kétharmada előnyben részesíti a hűségprogramot kínáló üzleteket az ilyen kedvezményt nem nyújtó versenytársaikkal szemben, adataik megadását többnyire fenntartásokkal kezelik a regisztráció során.

Országos lefedettségű reprezentatív kutatást készített az Euronics megbízásából az Opinio, amelyben a magyarok online vásárlással és a hűségprogramokkal kapcsolatos szokásait, attitűdjeit vizsgálták. A felmérésből kiderül, hogy a 15 év feletti internethasználó lakosság 97 százaléka rendszeresen vásárol online. Ezt a válaszadók 16 százaléka vendégfelhasználóként teszi, míg 39% saját fiókot regisztrál hozzá, és közel ennyien vannak azok, akik az adott áruháztól teszik függővé, hogy beregisztrálnak-e – utóbbi csoportba főként a húszas éveikben járók tartoznak.

A válaszadók 44 százaléka előszeretettel regisztrál egy-egy üzlet hűségprogramjára, így élve a pontgyűjtő kártya, klubtagság vagy időszaki kedvezmény adta lehetőségekkel. Valamivel nagyobb azok aránya (51%), akik az adott áruháztól és/vagy a hűségprogram kínálta lehetőségektől függően regisztrálnak a programba – e csoportban szignifikánsan magas a diplomával rendelkezők és a fővárosban, illetve Kelet-Magyarországon élők aránya –, míg mindösszesen 7% az, aki semmilyen esetben sem vesz részt ilyen programban.

Alig van olyan vásárló, aki ne venne részt hűségprogramban

Szinte a teljes hazai lakosság részt vesz valamilyen hűségprogramban: a magyar internetező, 15-59 éves korosztály 93 százaléka jelenleg él ezzel a lehetőséggel. A legnépszerűbbek az élelmiszereket árusító boltok programjai (a vásárlók 66 százaléknak van itt érdekeltsége), amelyet a drogéria/szépségápolás (56%), a könyv és írószer (29%), a műszaki cikk/számítástechnika (27%), divat (24%) és az optika/patika, egészség (18%) követ.

Az  áruházlánc a hazai műszaki piacon elsőként vezetett be állandó hűségprogramot online és offline egyaránt.

Mind a meglévő vásárlói bázist, mind a hűségprogramokra, akciókra, kedvezményekre nyitott új fogyasztói rétegeket is szeretnénk megszólítani. Friss kutatásunk is igazolja, hogy aki részt vesz egy üzlet hűségprogramjában, nagyobb eséllyel (14% mindig, 68% többnyire) részesíti előnyben az adott cég termékeit a versenytársakéval szemben

– mondta el a hűségprogram bevezetéséről Hunyady László, az Euronics értékesítési és operációs igazgatója.

A bevezetésnek több oka is van. Egyrészt szeretnénk vásárlóink lojalitását díjazni, másrészt a hűségprogramban résztvevő ügyfelek számára szokásaik megismerése nyomán személyre szabott ajánlatokat kínálni, így téve még kényelmesebbé a vásárlást egy, az üzleteinkben és a webshopunkban is használható hűségkártya segítségével

 – teszi hozzá a szakember.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Ezek a legnépszerűbbek

A legvonzóbb lehetőségnek a törzsvásárlói kedvezmény számít, amelynek köszönhetően minden vásárlás alkalmával megtakaríthatnak egy adott összeget. Ezt követi a pontgyűjtéses rendszer, ahol a fizetéskor gyűjtenek hűségpontot, amelyeket később levásárolhatnak.

A magyarok 46 százalékának fontos, hogy minél gyakrabban érvényesíthessék a kedvezményeiket, és az a vásárlások gyakoriságától és összegétől függetlenül járjon számukra (43%). A válaszadók 42 százalékának fontos, hogy személyre szabott kedvezményhez jusson, aminél kevésbé jelentős, hogy exkluzív ajánlatban legyen részük, a hűségprogram keretében. A törzsvásárlói események lehetősége nem számít igazán népszerűnek.

A telefonszám a legféltettebb adat 

A vásárlók többsége ugyan hajlandó regisztrációkor megadni az ehhez szükséges adatait, de több, mint kétharmaduk nem szívesen teszi ezt, csak ha elengedhetetlen a kedvezmények eléréséhez, 4% pedig inkább le is mond a lehetőségeiről adatainak védelmében. 13 százalék azok aránya, akiknek nem okoz gondot adataik beregisztrálása. Elsősorban a telefonszám számít hazánkban érzékeny adatnak, ezt a válaszadók 59 százaléka nem szívesen adja meg a regisztrációkor – jellemzően a 20-29 évesek; ezt követi a lakcím (52%), amelyre szintén a húszas éveikben járók és a nők ügyelnek különösen. Majd a születési dátum következik, a legkevesebb dilemmát pedig a név megadása jelenti a vásárlóknak (7%).

Fontos tudni, hogy a hűségprogramba való regisztrációkor csupán azokat az adatokat kérjük el a vásárlóktól, amelyek feltétlenül szükségesek – ilyen például az elérhetőség gyanánt megadott email cím, amelyen keresztül értesíteni tudjuk a kedvezményes lehetőségekről, tájékoztatjuk az aktualitásokról, vagy éppen a személyes adatok a beazonosítás érdekében. És természetesen minden adatot a GDPR-nak megfelelően tárolunk és kezelünk, amely biztonságot nyújt a felhasználóknak

 – magyarázza az cég értékesítési és operációs igazgatója.

Címkék:
vásárlás, online, kedvezmény, kutatás, hűségprogram, magyar,