Tömegek állnak sorba ezekért a gyümölcslevekért: ezt is a koronavírus okozta

HelloVidék2021. május 6. 08:18

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség adatai szerint, mintegy 8,2 százalékkal 2,361 milliárd literre csökkent az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége tavaly az azt megelőző évhez képest. A HelloVidék éppen ezért annak járt utána, milyen tényezők nehezítették az ágazat működését az elmúlt időszakban. Illetve utánajártak annak is, hogy milyen gyümölcsleveket fogyaszt a magyarok többsége, továbbá milyen árakkal kell számolnunk a bevásárlások során.

A járványhelyez felforgatta a gyümölcslé gyártók és forgalmazók életét is. Az elmúlt évben a járvány következményeként - valamennyi termékkategóriához hasonlóan - a gyümölcslevek forgalma is visszaesett az előző év forgalmához képest. Hogy miként alakult egészen pontosan az ágazat helyzet az elmúlt időszakban, arról a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetséget kérdezte a HelloVidék.

A szövetség a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 90 százalékát képviseli. Tagvállalatai évi mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül 4 ezer embert foglalkoztatnak Magyarországon.

A koronavírus nem kímélte az ágazatot

Bikfalvi Istvánné, a szövetség titkára szerint, tavaly az első negyedéves forgalom még az előző években kialakult trendeknek megfelelően alakult, azaz 2019. első negyedévéhez képest közel 10 százalékkal nőtt az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége.

A koronavírus márciusi megjelenését követően azonban a második negyedévben drasztikusan visszaesett az ágazat értékesítése a kereskedelmi egységekben, csökkent a fogyasztás, illetve lényegében lenullázódott a vendéglátóiparban. Ez a III. és IV. negyedévben javult ugyan, de még mindig nem érte el a 2020. év hasonló időszakának fogyasztását, így az éves eladások is alacsonyabbak voltak az előző évhez képest. Átalakult az értékesítés szerkezete is: a kisebb kiszerelések forgalma jelentősen lecsökkent, a nagyobb, gazdaságosabb kiszerelések iránti kereslet pedig emelkedett

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

- mondta Bikfalvi Istvánné, a szövetség titkára, aki kitért arra is, hogy a járvány okozta problémák következtében a negyedik negyedévben 10,2 százalékkal esett vissza az ágazat forgalma az előző év azonos időszakához képest:

Ha érdekelnek a konkrét számok, illetve a szakértő elemzése, akkor olvasd el a teljes cikket a HelloVidék oldalán!

Címkék:
gyümölcs, üdítő, üdítőital,