Ilyen sem volt még: így működik a személyes vásárlás online eladóktól

Pénzcentrum2021. február 22. 17:59

A hibrid, online áruházon és offline üzleteken alapuló üzleti modellben, a járványhelyzet miatt néhány hónappal ezelőtt szokatlan megoldást vezetett be a Nyugati pályaudvar közelében lévő, Szent István körúti üzletben. Ennek a bejáratának közelében egy ügyfélhívóra hasonlító terminál fogadja, amelyen keresztül olyan munkatársak is tudnak segíteni az értékesítésben, akik számára a COVID-19 kiemelt egészségügyi kockázatot jelentene, ezért a járvány alatt nem tudnak személyesen dolgozni az üzletben. A kísérlet bevált, további üzletekben is várható az interneten keresztül bejelentkező munkatársak megjelenése.

Az Extreme Digital Szent István körúti üzletében a járvány második hullámának kezdete óta online értékesítési és tanácsadói pult várja a betérőket: egy képernyővel, mikrofonnal és webkamerával szerelt terminálra online platformon keresztül bejelentkező eladó is segít a vásárlók kiszolgálásában. Az online terminálon webkamera és mikrofon van felszerelve, amelyen keresztül az otthonából dolgozó eladóval hasonlóképp lehet beszélni, mintha fizikai valójában a pult mögött állna.

A fekete pénteki és karácsonyi szezonban több, az otthonukból online platformon keresztül a bolti terminálra bejelentkező munkatársak egy-egy napon akár a boltba érkező vásárlók negyedét is kiszolgálták, ami jól jelzi, hogy a fizikai üzletben is bevált az online ügyintézés.

Ez a projekt egy járványhelyzet alatti érdekes kísérletként indult, hiszen a vásárlóknak is biztonságosabb érzetet ad szakeladóinkkal beszélni és tudtunk munkát biztosítani azoknak a boltos kollégáknak is , akik a járvány alatt nem dolgozhattak a szokásos módon. Bár sok betérő vásárló még mindig meglepődik, amikor a terminál képernyőjéről egy élő ember szólítja meg, a visszatérő vásárlók közül sokan már rutinosan a terminálhoz mennek, ha nem áll előtte senki, mert tudják, hogy azon keresztül mindent tökéletesen elintézhetnek. Ennek nyomán a járványhelyzettől függetlenül azt tervezzük, hogy további szaküzleteinkben is bevezetjük az online terminálokat, hiszen ezeken keresztül bármelyik üzletünkbe "kapcsolhatunk" majd például egy hiteltanácsadó, vagy egy-egy termékkategóriához különösen értő kollégát

- mondta el a Várkonyi Balázs, az Extreme Digital és eMAG ügyvezetője. Az otthonukból bejelentkező szakértők számítógépükről hozzáférnek az aktuális bolti készletekhez és képernyőmegosztáson keresztül akár meg is tudják mutatni a termékek webáruházas adatlapjait, vagy kiegészítőket is ajánlhatnak a vásárlóknak.

A termékeket az üzlet pénztárában fizikailag is jelen lévő munkatársnál tudják kifizetni a vásárlók az üzletben, de a fejlesztések között már szerepel a bankkártya-terminál bevezetése, az így kifizetett terméket pedig az árukiadó pultnál rögtön át is tudja majd venni a vásárló.
Miután a néhány hónapos teszt során az online ügyintéző pult fogadtatása nagyon pozitív volt a vásárlók körében, az áruházlánc további szaküzleteiben is várható a bevezetése.

Címkék:
digitalizáció, vásárlás, online, eladó, pos terminál, extreme digital, bolti eladó, fekete péntek, fekete munka, várkonyi balázs, üzleti modell, emag webáruház, bankkártya terminál,

A weboldalon cookie-kat használunk.

Cookie tájékoztató