Új, hiánypótló szolgáltatással jött ki a magyar bank: egyszerűbb lesz az életünk

Pénzcentrum2020. április 3. 12:30

Már banki ügyfelei is indíthatnak vagy fogadhatnak fizetési kérelmet bankon belül és kívülről egyaránt. Az új szolgáltatással tovább szélesítik a digitális fizetési megoldásainak a körét, amelyek nemcsak kényelmesek és egyszerűek, de a jelenlegi helyzetben védik egészségünket is.

Ki kell váltani a gyógyszert a nagymamának, de csak a patikában derül ki, hogy drágább a vártnál, s még szükség lenne pénzre? A megoldás technikailag csak egy üzenet. Pillanatok alatt néhány érintéssel lehet pénzt kérni a mobilapplikációban, például egy másik családtagtól, annak mobilszámára indított fizetési kérelemmel, amelynek elfogadásával már jóvá is íródik a kért összeg a kártyához tartozó bankszámlán. Csak egy példa, hogy miként használható a hétköznapokban az Azonnali Fizetési Rendszerre épülő új fizetési megoldás. A GRÁNIT Bank mobilbanki applikációjában elérhető funkció különlegessége, hogy a bankon belüli tranzakciók mellett alkalmas a bankon kívüli kérelmek kezelésére is.

Az azonnali fizetési rendszer elindulása felgyorsította a korszerű fizetési megoldások fejlesztését, az eBankban elindított fizetési kérelem funkció is egy ilyen prémium szolgáltatás. Bízunk benne, hogy ügyfeleink gyorsan megszeretik és alkalmazzák majd a pénzküldésnek ezt a gyors és kényelmes módját

- mondta Hegedüs Éva, a GRÁNIT Bank elnök-vezérigazgatója. Kiemelte, hogy az új fizetési megoldás úgy válhat mind népszerűbbé, ha minél több bank indítja el a szolgáltatást, illetve minél több számla ellenértékének beszedését kezdeményezik majd ezen a korszerű módon a közüzemi szolgáltatók. 

A bank a március 2-tól elindult azonnali fizetések bevezetésével egyidőben lehetővé tette mobilbanki applikációjában a másodlagos azonosítók rögzítését, amelynek segítségével akár mobilszámra vagy e-mail címre, illetve adószámra/adóazonosító jelre is lehet pénzt utalni. A másodlagos azonosítók jelentősen megkönnyítik a fizetési kérelmek kezelését is, hiszen a partnerétől pénzt kérő ügyfélnek nem kell bonyolult bankszámlaszámot megjegyeznie, hanem akár mobilszámra vagy e-mail címre is elindíthatja a fizetési kérelmét. 

A fizetési kérelem szolgáltatás használatához frissíteni kell az okoseszközre telepített applikációt, az alkalmazás App Store-ban már elérhető legújabb (6.4-es) verziójára. Az Android verzió engedélyezése is folyamatban van és néhány napon belül várhatóan elérhető lesz a Google Play áruházban.

Címkék:
vásárlás, fizetés, bank, bankolás,