Elárulta a kiadó: tényleg temetni kell a könyvpiacot?

HelloVidék2019. október 25. 08:18

A Könyvmolyképző Kiadó és az újabban könyvesboltokat gründoló Bookangel Kft. alapítójával, Katona Ildikóval beszélgetett a HelloVidék a a vállalkozása sikeréről, könyvpiac helyzetéről és az olvasók szokásairól.

Katona a lapnak elmondta, hogy eredeti végzettsége programozó, és dolgozott is a pályán, hamar belátta, hogy ezen a területen nem tud labdába rúgni. A 2000-es rossz PISA eredmények, a saját elhivatottsága és az útkeresés egyszerre vitte rá arra, hogy - kis kitérő után - megalapítsa a Könyvmolyképzőt.

Az induláskor figyelembe vette, hogy a rendszerváltás utáni vadkapitalista állapotok sok könyvkiadót tettek tönkre, legtöbbször a rossz értékesítés miatt, ezért Katona már a legelején elhatározta, hogy az ő kiadója saját lábon fog állni, ami az értékesítést illeti. A sikeréhez az is kellett, hogy a gyermek - és fiatal felnőtt szegmensben nem volt éles a verseny. Bár hozzátette, az olvasóközösség ebben a kategóriában nagyot nőtt az elmúlt években.

Olvasd el a teljes interjút: kattints IDE!

Címkék:
vásárlás, könyv, olvasás, kultúra, kiadó,