Meglépte a Lidl: filléres kedvenceiktől búcsúzhatnak a magyar vásárlók

Pénzcentrum2018. július 4. 16:00

A Lidl 2019 év végéig megszűnteti az áruházaiban kapható egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását. A most bejelentett intézkedés a vállalat műanyaghulladék visszaszorítására irányuló stratégiájának következő lépése.

Miután a Lidl 2018 áprilisában bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, a vállalat újabb konkrét intézkedést vezet be. Ennek első lépéseként a Lidl Magyarország 169 áruházában 2019 végéig 

megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését.

A vállalat beszállítóival együttműködve azon dolgozik, hogy az egyszer használatos műanyagok helyett, alternatív és újrahasznosítható anyagok felhasználásával állítsa elő a termékeket. Második lépésben a Lidl arra törekszik, hogy az azonnal fogyasztható, azaz "ready to eat" és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.

Műanyag-stratégiánk egyértelmű célkitűzéseket fogalmaz meg, amely a következőt jelenti: elkerülni - csökkenteni - újrahasznosítani. Azzal, hogy megszüntetjük az egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását, csökkentjük a műanyag-felhasználást, tudatos és felelősségteljes vállalatként hosszú távon tudunk hozzájárulni környezetünk megóvásához

- mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

A Lidl Magyarország azt tervezi, hogy 2019 év végéig minden raktárkészletét értékesíti, majd fokozatosan átáll a környezetkímélőbb alternatívákra, így biztosítva a vásárlóközönség számára, hogy a már jól ismert és kedvelt termékeket a jövőben is megtalálják az áruházak polcain. A cég az energiaitalok egységcsomagolásával indítja a műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedéseit: augusztusban a megújult csomagolásnak köszönhetően a Lidl sajátmárkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni. A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra. Arra törekszünk, hogy tovább csökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük

- mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Címkék:
vásárlás, lidl, áruház, környezetvédelem, környezetszennyezés, műanyag,