A Coca-Cola magyar gyárát is elérte a munkaerőhiány: rengeteg melóst keresnek

Pénzcentrum2018. június 20. 18:00

Öt magyar felnőttből négyen megnézik az élelmiszercímkéket. A vásárlók ráadásul különös figyelmet fordítanak a tartósítószerek, a cukor és a különböző színezőanyagok jelenlétére a termékekben, holott sokan nincsenek is tisztában azzal, hogy az E-számok nem minden esetben laborban előállított veszélyes kemikáliák, hanem olyan általános anyagok is lehetnek, mint a C-vitamin (E-300) vagy a sütőpor (E-500). Ezen felül a Coca-Cola június 20-i sajtóeseményén a Pénzcentrum  megtudta azt is, hogy a teljes magyar gazdaságot sújtó munkaerőhiány a vállalatot is érinti, és legnehezebben a pénzügyi, logisztikai és gyártási területre találnak megfelelő számú és jól képzett szakembert.

A magyar fogyasztók többségében bizalmatlanságot kelt az egyes élelmiszerek címkéjéről ismerős adalékanyagok hivatalos neve, holott a hétköznapokban különösebb fenntartások nélkül használják azokat 

- mondta el Szűcs Zsuzsa, diatetikus, a Coca-Cola legfrissebb, reprezentatív kutatását ismertetve, a cég június 20-án tartott sajtóeseményén.

Az adatokból kiderült, hogy a magyar felnőtt fogyasztók egyharmada él abban a hitben, hogy az otthoni ételkészítés során nem használ élelmiszeripari adalékanyagokat, azaz lehetőleg távol tartja magát az aromáktól, ízfokozóktól, állományjavítóktól vagy térfogatnövelőktől. Ha viszont a cég úgy tette fel a kérdést, hogy vanillincukrot, ételízesítőt vagy éppen sütőport szoktak-e használni, az derült ki, hogy igen széles körben használatosak ezek az összetevők.

Loading...

Jól példázza a vásárlók fejében lévő kettőséget például, hogy a fogyasztók közel 90 százaléka állítja szilárdan, hogy nem tesz térfogatnövelőt az otthoni sütés, főzés során a süteményekbe, ételekbe. Ehhez képest saját bevallása szerint sütőport (ami bizony egyfajta térfogatnövelő) 80 százalék használ több-kevesebb rendszerességgel. Hasonló a helyzet az ízfokozók terén is: a megkérdezettek közel 70 százaléka gondolja úgy, hogy az ételkészítés során nem veti be ezt az adalékanyagot, ezzel szemben több mint 60 százalék használ leveskockát, húspácot vagy ételízesítőt, márpedig ezek túlnyomó többsége ízfokozó hatású összetevőt is tartalmaz.

Loading...

Az eltarthatóság kérdése is jócskán félrement a vásárlók gondolataiban a különböző teszteken, hiszen arra a kérdésre, hogy az üzletekben kapható gyümölcslevek miért állnak el sokáig felbontás nélkül. A válaszadók közel fele - rosszul - arra tippelt, hogy tartósítószereket tartalmaznak ezek a termékek, és csupán tízből hárman tudták jól, hogy a csomagolástechnológiának és a pasztőrözésnek köszönhető a hosszú eltarthatóság.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Munkaerőhiány

A teljes magyar gazdaságot sújtó munkaerőhiány vállalatunkat is érinti. Leginkább pénzügyi, logisztikai és gyártási területre találunk nehezen megfelelő számú és jól képzett szakembert. A fluktuáció  vállalatunknál a tavalyi piaci átlag alatt maradt - 10 százalékos volt -, szemben az országos 16 százalékkal

mondta el a Pénzcentrum kérdésére a Coca-Cola, hozzátéve azt is, hogy mivel a vállalat munkavállalóinak nagy része gépkezelő, raktáros vagy területi képviselő, ezért a fluktuáció is ezeket a munkaköröket érinti leginkább. Emellett a cég kiemelte azt is, hogy a nehézségek ellenére a Coca-Cola HBC a Randstad Employer Brand Research rangsorában idén a nyolcadik helyen végzett. Mindezzel együtt a vállalat a potenciális munkatársait különböző munkáltatói márka kampányokkal éri el.

Versenyképes fizetésekkel, juttatási csomaggal - ezeknek jónéhány eleme a piaci átlag felett helyezkedik el -, ösztönző munkakörülményekkel és a duális képzés támogatásával gondoskodunk a munkaerő-utánpótlásról

-tették hozzá. Jelenleg a vállalatnál egyébként 245 ember dolgozik több műszakban, de az évi több millió darab készterméket pusztán az emberi erő nem tudna ellátni, úgyhogy a gyár szinte minden tevékenysége automatizált.

Címkék:
hrcentrum, karrier, pénzcentrum.hu, kutatás, statisztika, randstad, szakember, munkaerőhiány, coca cola hbc,