Meglépte a Lidl: ezzel nyár végétől már nem találkozhatnak a vásárlók

Pénzcentrum2018. április 4. 19:00

A Lidl a környezettudatosság jegyében kiemelt figyelmet fordít a műanyag-felhasználás minimalizálására. Saját márkás termékeik csomagolásáról fokozatosan tűnik el a felesleges műanyag. A sort az energiaitalok csomagolóanyagával kezdik, ami  várhatóan augusztus végétől számolnak fel.

Frissítés - 2018.04.05.: Cikkünk megjelenése után a Lidl Magyarország közölte: "Az Európai Bizottság műanyag stratégiájával összhangban a vállalat újabb határozott célokat fogalmazott meg: 2025-ig legalább 20 százalékkal csökkenti műanyag-felhasználását, a saját márkás termékeik plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja."

A Lidl és Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport Európa-szerte a termékek és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának csökkentésére törekszik. A csoport elsődgleges célja, hogy saját márkás termékek - melyek a választék 70 százalékát teszik ki - csomagolásánál egyre kevesebb műanyagra legyen szükség, amit Magyarországon is érzékelnek majd a vásárlók - írja közleményében a Lidl.

A beszállítókkal történő szoros egyettmüködések során a cég fokozatosan vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni.

Magyarországon az energiaitalok egységcsomagolásával indul a változás: a tervek szerint augusztustól a megújult csomagolásnak köszönhetően az italok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként

hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.

A Lidl mindehez hozzáteszi, hogy más árucsoportok esetében is törekszik a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására. Áruházaikban és logisztikai központjaikban például már most is 90 százalékban újrahasznosítják a keletkezett műanyag és fólianyagot.

Címkék:
vásárlás, pénzcentrum.hu, lidl, környezetvédelem, műanyag,