Itt a hónap vége és alig van pénzed? Gyanús, hogy ezért ürült ki a pénztárcád

Forrás Dávid2018. február 23. 15:00

A 2017-es televíziós közönségmérés adatai alapján nem történt változás a tévézésre szánt időben 2016-hoz képest, ugyanakkor jelentősen nőtt a reklámfogyasztás, 100 fölé emelkedett a naponta átlagosan megtekintett reklámok száma nézőnként.

Gyakorlatilag évek óta stagnál, hogy mennyi időt töltenek tévézéssel a magyarok naponta. Idén és tavaly is 282 percre jött ki az átlag a Nielsen Közönségmérés adatai alapján, amely 4 óra 42 percet jelent. Az viszont változik, hogy ennek az időnek mekkora részét töltik reklámnézéssel.

Loading...

A fenti grafikonból kiderül, hogy 3 év alatt 26 percről 30 percre emelkedett a napi reklámfogyasztási idő. Ez alatt az idő alatt 2017-ben 110 reklámot nézett meg egy átlagos magyar néző, a 2016-os 28 perc alatt viszont csak kilencvenet. Átlagosan 6,5 millió ember nézett TV-t naponta és ezek túlnyomó többsége, 6,1 millió ember látott reklámot is. Egy reklám átlagos hossza 23,5 másodperc volt 2017-ben, egy reklámblokkban pedig átlagosan 9 reklám szerepelt.

Reklámnézéssel a teljes tévézésre fordított idő 10,64 százaléka telt 2017-ben, ugyanez az arány 2014-ben csupán kilenc százalék volt. Egyre több reklámot nézünk tehát, amelyek

mind arra sarkallnak, hogy vegyél valamit vagy vegyél igénybe egy szolgáltatást, ami miatt nagyon könnyű túlköltekezni.

A legtöbbet hirdető három szektor, azaz a gyógytermékek, a kereskedelem és az élelmiszer az összes hirdetés 55 százalékát fedte le. Termékosztályok szerint kisebb volt a koncentráció, a legtöbbet hirdető 10 termékosztály csupán az összes hirdetés 24 százalékát tudhatta magáénak.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A három legtöbbet hirdető szektor szempontjából nem volt változás 2016-hoz képest, a termékosztályok szintjén viszont volt átrendeződés. Míg 2017-ben a legtöbb reklámot a megfázás és influenza elleni termékekről mutatták be, addig 2016-ban az élelmiszerekről volt mindez elmondható, amely kategória 2017-ben a második helyre csúszott. Tavaly a hitelek jöttek be a képzeletbeli dobogó harmadik fokára, 2016-ban viszont a vitaminok és vitaminitalok.

Címkék:
vásárlás, otthon, tévé, televízió, reklám, ülés, nielsen, tévézés, közönségmérés,