Reagált a Lidl a termékbotrányra: a receptúrák azonosak Európában

Nagy Bálint2017. február 17. 16:07

Tegnap robbant a termékbotrány: a Nébih vizsgálata szerint silányabb élelmiszereket forgalmaznak Magyarországon a multik, mint Ausztriában. A hírekre már a tegnapi nap folyamán reagált a Spar és az Aldi; ma a Lidl állásfogalása is befutott a Pénzcentrum szerkesztőségébe.

Tegnap pattant ki a hír, miszerint silányabb élelmiszereket forgalmaznak Magyarországon a multik, mint Ausztriában. A Nébih 24 azonos, vagy nagyon hasonló termékmintát hasonlított össze érzékszervi tulajdonságaik, összetételük és a jelölésük alapján. Mint később kiderült, kizárólag gyártói márkák voltak terítéken, sajátmárkás szortimentek nem kerültek be a hatóság "nagyítója" alá.

Alábbi cikkeinkben foglalkoztunk részletesen a témával:

Mivel a hatóság szakemberei a vizsgálat alá vont mintaelemeket hazai, illetve osztrák áruházláncok (Spar, Metro, Lidl, Hofer/Aldi) kiskereskedelmi egységeiből szerezték be, így a Pénzcentrum körkérdést intézett a láncokhoz. Arra voltunk kíváncsiak, tudtak-e a vizsgálatról, illetve hogyan állnak minőségbiztosítási oldalról a kérdéshez. Megkeresésünkre már tegnap reagált a Spar, illetve az Aldi, ma viszont a Lidl állásfoglalása is befutott. Válaszukat ezúttal is szerkesztés nélkül közöljük:

A Lidl Magyarország a frissesség, az egészség és az elérhető ár mellett a kiváló minőségre helyezi a legnagyobb hangsúlyt. Törekvésünket nemrégiben ismerte el az ICERITAS nemzetközi piakutató vállalat, amely reprezentatív fogyasztói felmérése eredményeként 19 kategóriában ítélte oda a kiváló minőséget szimbolizáló QuDal-pecsétet a Lidl Magyarország termékeinek. Fogyasztóink érdekeit szem előtt tartva magas szintű minőségbiztosítási rendszert működtetünk. 2016-ban több mint 5000 termékvizsgálatot végeztünk, és több mint 100 szállítói auditot hajtottunk végre, csak Magyarországon. A nemzetközi beszerzésű és magyar piacra beérkező termékek esetén ez a vizsgálati szám még ennél is magasabb. Fontos hangsúlyozni, hogy a márkatermékek minőségéért és jogszabályi megfelelőségéért a márkaszállítók felelnek. Ezen termékek receptúrájának kialakításába a Lidl Magyarországnak nincs lehetősége beleszólni. A Lidl kizárólag sajátmárkás termékeinek receptúráival kapcsolatban kompetens nyilatkozni. Ezek a receptúrák azonosak Európa minden országában, függetlenül attól, hogy nemzetközi vagy magyar beszerzésű termékről beszélünk. Sajátmárkás termékeink fejlesztésére akár több évet fordítunk annak érdekében, hogy minőségük a lehető legmagasabb legyen

- mondta el a Pénzcentrum megkeresésére a Lidl Magyarország.

Loading...
Címkék:
vásárlás, BOTRÁNY, lidl, nébih, termék, termékteszt, termékbotrány,