Pénzcentrum/MTI • 2016. október 10. 20:03
Csökkent a piacok, ezen belül a termelői piacok súlya a napi fogyasztási cikkek beszerzésében, mivel a látogatók hányada a 2010-ben mért 72 százalékról a tavaly július óta eltelt 12 hónapban 59 százalékra mérséklődött, így 10 emberből már hatnál is kevesebben vásárolnak piacon - derül ki a GfK legfrissebb elemzéséből.
A piacoknál az elmúlt években tapasztalható negatív tendencia a vidéki vásárlók arányának visszaeséséből adódik, a piacra járó budapestiek aránya gyakorlatilag stabil.
A piaci forgalom visszaesése árukategóriánkként és a földrajzi elhelyezkedést tekintve is eltérő. A zöldség és gyümölcs kategóriákban közel másfélszeres az eltérés, a friss húsoknál már közel ötszörös a különbség Budapest és a vidék között, míg a budapesti háztartások a friss húsra kiadott teljes összeg tizedét a piacokon költik el, addig vidéken ugyanez az arány 2 százalék - ismertették.
Melyik boltba járnak a legtöbben? Kattint IDE a válaszért
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Jellemzően a kis, 1-2 személyes, az idősebb, és a 60 éven túli nyugdíjas háztartások tartottak ki a piacok mellett , valamint a Budapesten élők. Ők azok, akik a akik a teljes napi fogyasztási cikk piacon mért átlagnál nagyobb arányban vásárolnak piacokon napjainkban is.
A GfK felmérése szerint az év első hat hónapjában a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piaca értékét tekintve több mint 4 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, a növekedés hátterében az elemzés szerint a gyakoribb vásárlások és a minimálisan növekvő termékkosár áll.