Sokan vásárolunk külföldi webshopokban

Pénzcentrum2015. június 4. 19:33

A havonta internetezők kétharmada vásárolt már online. A hazai webshopok a megrendelések 88 százalékát viszik el, míg a külföldi online áruházak a maradék 12 százalékon osztoznak. A hazai online vásárlók külföldi kedvence az eBay, az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com - derül ki a GfK E-commerce Riportjának idei első féléves adataiból.

A magyar lakosság 75 százaléka, azaz négyből hárman legalább hetente használják az internetet, ráadásul minden második naponta intenzíven internetezik. Az internethasználat elterjedése és a széles online árukínálat az e-kereskedelem motorja, amit jól példáz, hogy már a havonta internetezők kétharmada vásárolt online.

Az adatokból látszik, hogy a hazai e-kereskedelmi piac koncentrált, hiszen közel minden második megrendelés a legnagyobb 30 cég weboldalán történik. A fennmaradó 53 százalékon több ezer weboldal osztozik. A top 10 a hazai online vásárlások egyötödét realizálja.

Abban nincs változás, hogy a vezető, azaz legtöbb megrendelést felvevő weboldal nem hazai: Magyarország legtöbbet használt weblapja az eBay. Az amerikai eredetű weboldal az összes magyarországi fogyasztói vásárlás 7,3 százalékát hasította ki magának a 2014. november és 2015. április között eltelt hat hónapban

- mondta el Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.

A rangsorban második szereplő az összes online vásárlás 4,6 százalékát tudhatja magáénak, míg a harmadik legnagyobb online oldal 3,7 százalékot. A webshopok Top 30 listájára a vezető eBay mellett az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com jutottak be külföldről. A listán szereplő többi online áruház Magyarországon bejegyzett vállalkozás által működtetett vagy .hu domainnévvel is rendelkező webshop.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A hazai és nemzetközi webshopok iránti kereslet megoszlásáról elmondható, hogy az elmúlt hat hónapban az összes vásárlás 88 százaléka realizálódott hazai (azaz a működtető vállalkozás eredeti bejegyzésének helyszínétől függetlenül a .hu domainnevű) oldalon, és 12 százaléka külföldi (azaz a vizsgálati kritériumok szerint nem .hu domainnevű) oldalon.

A nem hazai oldalakon a tipikus vásárlási kategóriák a ruházat és kiegészítők, kisebb méretű lakásfelszerelési cikkek, a telefon és IT-kiegészítők. A kulturális termékek esetében (könyvek, belépőjegyek) a nyelvi adottságok miatt, illetve a nagyméretű műszaki cikkek esetében a szállítás miatt egyértelműen a magyar oldalak dominanciája látszik. A játék és sporteszköz kategóriákban azok a hazai oldalak a legjelentősebb szereplők, ahol a vevő és az eladó közvetlenül találják meg egymást.

Címkék:
vásárlás, külföld, webáruház, online vásárlás,