Tényleg ez a sörgyártók legújabb ötlete? Mit iszunk a nyáron?

Orosz Márton2015. május 5. 06:02

Lime, menta, guava, grapefruit, gyömbér, bodza... az biztos, hogy idén maradunk extrém ízű sörök nélkül. Az első májusi nyári napon megnéztük, mire készülnek a 2015-ös szezonban a sörgyártók.

Nem volt könnyű évük tavaly a magyar sörgyáraknak: hiába volt foci VB, a hűvös, esős időjárás megnehezítette a dolgukat. Kíváncsiak voltunk, mivel készülnek az idei évre a legnagyobb piaci szereplők, milyen szezonra számítanak, milyen újdonságokkal rukkolnak elő. Egy biztos:

megállíthatatlanok az extrém ízesítések,

és egyre többféle alkoholmentes (ízesített) sört is kihoznak a gyártók.

310 millió korsó

A múlt évben 2 százalékkal növekedett a söripar belföldi értékesítése, erősödött a prémium sörök forgalma, ugyanakkor folytatódott a gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése is - mondta a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSz) igazgatója az MTI-nek.

Együttesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt.

Dreher

A Dreher szerint a szezon sikerességét számos tényező befolyásolja, például

  • az időjárás,
  • a szabadtéri események,
  • az újdonságok, promóciók,
  • és az, hogy mivel készülnek a más alkoholos termékek gyártói

Igaz, hogy nem lesz jelentős nemzetközi sportesemény, fesztiválok azonban lesznek, sőt az utóbbi időben egyre jobban megszaporodott a sörfesztiválok száma, idén nagyobb hangsúlyt kap a sör és gasztronómia kapcsolata. Tavaly főként a prémium és szuperprémium szegmensben volt tapasztalható jelentősebb növekedés a söröknél, a Drehernél arra számítanak, hogy ez idén is így marad. Ugyanakkor fontosak a közép árkategóriás termékek, például az Arany Ászok.

Az ízesített sörök piaca az elmúlt években ugrásszerűen nőtt, az utóbbi időszakban ez a növekedés lecsökkent, de még mindig látnak lehetőséget a kategóriában, főleg az alkoholmentes ízesített sörök (például a gyömbéres ízesítés) esetében. Az ízesített termékek mellett újra egyre nagyobb szerepet kap a klasszikus sör, de olyan különlegességekre is készülhetnek a vásárlók, mint a pasztőrözetlen tanksör vagy a fahordós, szűretlen Pilsner Urquell.

Borsodi

A Borsodi is úgy látja, hogy  az időjárás befolyásolja leginkább a szezont, azaz

minél jobb az idő az annál több sör fogy.

Azt hozzátették, hogy nehezítő körülmény, hogy idén kevesebb nemzetközi sportesemény lesz, ugyanakkor idén is több hazai, elsősorban regionális rendezvényt támogatnak, többek között az újjászülető tokaji Hegyalja Fesztivált.

A sörgyár nagy újdonsága idéna csomagoláson elhelyezett úgynevezett "cold edge" technológia: amikor a sör eléri a megfelelő, 7 és 9 fok közötti hőmérsékletet, a dobozon található színtelen jégkockák kék színűre változnak. Az ízekben a Borsodi Friss Bodza lesz az egyik újdonság, amely alkoholos és alkoholmentes változatban is kapható majd.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A magyar fogyasztók körében kedvelt Staropramen termékcsalád két új változattal bővül: a Staropramen Granát, amely a különleges főzési eljárás és a különböző malátatípusok kombinációjának eredményeképpen egyedi gránát - rubinvörös-színt kap. A Staropramen Unfiltered egy olyan szűretlen búzasör, amely opálos színével, gazdag aromájával és lágy, korianderes ízvilággal érkezik Magyarországra.

Heineken/Soproni

A Soproni szerint a tavalyi nyár a kedvezőtlen időjárás miatt az egész szektor számára kihívásokkal teli időszak volt, ennek ellenére a sörpiac enyhén növekedett 2014-ben. A nagyobb eseményeken, például a fesztiválokon ugyanakkor esetenként több százezer embert tudnak elérni.

A sörgyártó kiemelte, hogy továbbra is népszerűek az ízesített sörök/radlerek, melyeket csökkentett alkoholtartalommal, vagy alkoholmentes változatban kínálnak. Erre a nyárra a Soproni Lime-mentán kívül két 2 százalékos új ízzel készülnek: ezek pedig a Soproni 2%

lime-guava

és a Sorponi 2%

grapefruit-gyömbér.

A multipack-szegmens (azaz amikor több üveg/doboz sört veszünk egyben) továbbra is egy elérhetőbb és kedvezőbb ajánlatot kínál a fogyasztóknak, így ezek a kiszerelések, illetve a kisebb, 0,4-es és 0,25-ös kiszerelések lehetnek a nyár nagy kedvencei.

Mi az a guava?

A guava Dél-Amerikában őshonos, de Ázsiában is népszerű gyümölcs. Héja savanykás, húsa inkább édeskés ízű: termőterületén leginkább úgy fogyasztják, mint nálunk az almát.

 

Címkék:
vásárlás, fesztivál, élelmiszer, sör, sörgyártó, dreher sörgyárak, borsodi sörgyár,