Fogyasztóvédelem: így trükköznek a webáruházak leggyakrabban

Pénzcentrum2014. november 10. 10:01

Tavaly 185 webáruházat ellenőrzött a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), ezek közül 129-nél bukkantak valamilyen visszaélésre - írja a Napi Gazdaság.

A szabálytalanságok jellemzően a tájékoztatás hiányára vonatkoznak, illetve az elállási jog (a termék visszaküldésének lehetősége) alkalmazásakor tanúsított vállalkozói magatartás is gyakran kifogásolható. A NFH tapasztalatai szerint utóbbi három tipikus félrevezető feltételben szokott megnyilvánulni:

  • az egyik, amikor a webáruház kiköti, hogy a vevő a visszaküldés garanciáját csak akkor érvényesítheti, ha az adott árucikket eredeti dobozában, csomagolással együtt adja át az eladónak,
  • a másik kapcsán a termék személyes átvételét szabják az elállási joggal élés feltételéül,
  • míg a leginkább elterjedt szabálytalan eljárás a jótállási igény jelzéséhez a vásárláskor kapott nyugta bemutatását írja elő

- mondta el a lapnak Kathi Attila, az NFH kabinetvezetője.

 

Címkék:
vásárlás, online, trükk, webáruház,