30 milliós gigabírságot kapott a Vodafone

Pénzcentrum2013. március 6. 16:01

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2012. február 13. március 31. között jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé, ezért 30 millió forint bíráságot szabott ki a vállalkozásra.

A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában a Vodafone mobilinternet hálózatát népszerűsítő "Rally" kampányát vizsgálta. A kampány során a vállalkozás többféle kommunikációs eszközt alkalmazott (televíziós reklám, saját honlap, online reklámok), melyeken a megjelenő tájékoztatások szerint a Vodafone hálózata "országszerte", illetve "mindenhol" elérhető. A GVH a vizsgálat során feltárt információk alapján megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul állította, hogy a szélessávú mobilinternet hálózata bárhol elérhető.

Nyelvészek figyelmébe: reagált a Vodafone
"A Vodafone véleménye szerint azért találta a GVH megtévesztőnek reklámfilmjét, mert a hatóság a reklámfilmünkben szereplő mobilinternet lefedettségre vonatkozó "országszerte" szóhasználatot az "országban mindenhol"-ként értelmezte. A Vodafone Magyarország mobilinternet lefedettsége az ország területének 91%-án érhető el a lakosság 95%-a számára" - tudatta a Pénzcentrum.hu-val a mobiltársaság.

A vállalkozás a reklámkampány részét képező televíziós kampányban a saját mobilinternet hálózatának lefedettségére vonatkozó pozitív üzenettel szemben a versenytársak hálózati elérhetőségére vonatkozóan kritikus állítást fogalmazott meg. A reklámban megjelenő fő üzenet így az volt, hogy a Vodafone mobilinternet hálózata országszerte mindenhol elérhető, míg a két versenytárs hálózata nem. A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklám alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés elkövetéséért 30 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

 

Címkék:
tech, mobilinternet, mobilszolgáltató, Vodafone, bírság,