Háború indult a hamis luxusmárkák ellen

Pénzcentrum2012. május 25. 09:47

Sorra nyerik a hamisítási ügyekben indított pereket a világ nagy luxusipari cégei - írja a Napi Gazdaság.

Április végén az Hermes International SCA-nak ítélt meg 100 millió dolláros kártérítést egy New York-i bíróság. A francia vállalat 34 olyan website ellen adott be keresetet, amelyek olyan ikonikus − ámde hamis − termékeket árultak, mint az Hermes selyemsálai vagy luxustáskái.

Néhány napra rá a trendi csizmákat gyártó Uggs anyavállalatának, a Deckers Outdoor Corp.-nak ítéltek meg Chicagóban két perben 686 millió dollárt. Ezen a héten a Burberry Group Plc brit ruházati csoport is a kínai hamisítók internetes hálózata ellen lépett fel. A jellegzetes kockamintával fémjelzett termékek utánzataiból csaknem kéttucatnyi-félét árultak több mint 230 kínai site-on − egy manhattani bíróság ítélete szerint ezért 100 millió dollár jár a brit társaságnak, ugyancsak a netes fizetési rendszerektől elvonva.

Az ítélet azt is kimondta, hogy a Burberryt valamilyen módon magukban foglaló domainneveket át kell adni a cégnek, és arról is rendelkezett, hogy az olyan oldalak, mint a Google, a Facebook vagy a Twitter, nem nyújthatnak szolgáltatásokat a bűnös site-oknak.

 

Címkék: