Csak a pénztárcánkra hallgatunk: gondolkodás nélkül az olcsóbb kell

Pénzcentrum2010. január 28. 04:41

Tudatosabban vásárolunk az interneten 2010-re elértük, hogy a magyar internet-felhasználók számára az online vásárlás már nem számít újdonságnak. Több mint 40%-uk már több mint 2 éve vásárolt először online. Az online boltok vásárlói azonban nem hűségesek, hanem inkább a pénztárcájukra hallgatnak: ha egy másik webshopban kedvezőbb árat találnak, akkor gondolkodás nélkül az olcsóbb alternatívát választják.

A magyar felhasználók 99,7%-a hallott már az online vásárlás lehetőségéről -derül ki a Gemius és a Central European Media & Publishing (CEMP) által végzett "E-kereskedelem 2009: trendek és attitűdök. Kutatás a magyar internetezők körében" -című kutatásból.

Tudatosabban, tapasztaltabban vásárolunk

A válaszadóknak csak az egyötöde nyilatkozta, hogy hűséges egy adott online bolthoz (a 2007-es 41%-hoz képest csupán 21%). Ezen túlmenően a 2007-2009-es időszakban jelentősen növekedett azok száma, akik vásárlás előtt különböző üzletek ajánlatait összehasonlítják - ez azt jelenti, hogy jóval magabiztosabbak és tudatosabbak lettek a vásárlók a különböző online vásárlási lehetőségeket tekintve. A felhasználók 9%-a ugyanakkor úgy gondolja, hogy az internetes vásárlás bonyolult.

 


Megnőtt azoknak a száma, akik valamilyen problémával találkoztak az online vásárlás folyamán. Ez is azt jelzi, hogy az internetes vásárlók tapasztaltabbak lettek, 2007-hez képest 13 százalékponttal nőtt a problémát jelentők aránya (30%-ról 43%-ra). Ennek a jelenségnek talán éppen azaz oka, hogy idővel egyre tapasztaltabbakká váltak a fogyasztók az internetes vásárlás területén, így már kevésbé elégednek meg pusztán az online vásárlás lehetőségével, és jobban előtérbe kerültek az elvárásaik.

Leggyakoribb hiányosságként a hosszú kiszállítási időt, a gyenge ügyfélszolgálatot jelölték meg a válaszadók, valamint azt, hogy elégedetlenek a kézhez kapott termékkel. A problémák ellenére, 2007-hez képest szignifikánsan többen nyilatkoztak úgy, hogy terveik szerint gyakrabban fognak vásárolni az interneten keresztül, ami valószínűleg pozitív hatással lesz a magyar e-kereskedelem fejlődésére.

A Bookline a legismertebb

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A válaszadóknak kevésbé jelentett problémát egy online aukciós oldalt megnevezni, amikor arról kérdezték őket, hogy milyen weboldalakat ismernek, ahol lehetőség van vásárlásra (a felhasználók közel felének azonban még mindig problémát jelent, hogy valamilyen online üzletet nevezzen meg). A legismertebb aukciós oldalak a Vatera (64%), a Teszvesz (35%) és az eBay (35%) - ezek egyben a legnépszerűbbek is. Az online üzletek közül a Bookline (15%), az Extreme Digital (7%) és az Amazon (6%) jut először az emberek eszébe.

Sándor Gabriella, a Bookline marketing igazgatója az eredménnyel kapcsolatban a következőket nyilatkozta: "Tudatos marketing stratégia eredménye az, hogy a webáruházak között elsőként említenek meg bennünket a fogyasztók. A Bookline.hu felhasználói között egyedülállóan magas a márkahűség is, mert kiemelt figyelemmel reagálunk a fogyasztói visszajelzésekre."

Mégsem annyira fontos a spórolás?

Címkék:
teszvesz,