Egyre agresszívebb a Tesco

Pénzcentrum2009. február 27. 11:30

Az egyik legnagyobb szupermarket- lánc árpolitikája fokozatosan agresszívebb képet mutat: a Tesco a válság miatt árérzékenyebb vevőket egyre nagyobb kedvezményekkel próbálja magához édesgetni.

Nagy-Britanniában a tervek szerint 3000 termék árát csökkentik, elsősorban a mirelit árukészleten belül, a friss hústól egészen a bébiételekig- ezzel is felkészítve a vásárlókat a közelgő húsvéti szezonra. Az árcsökkentés több 10 millió fontjába is kerülhet az áruházláncnak.

Richard Brasher, a Tesco kereskedelmi igazgatója szerint a mirelit termékek rendkívül népszerűek. A gazdasági nehézségek miatt növekszik ugyanis azok száma, akik hónapról-hónapra élnek, a mélyhűtött élelmiszereket viszont hosszú ideig tudják otthon tárolni- így amikor az embereknek több pénzük van, több fagyasztott terméket is vásárolnak.

Ugyanakkor a Tesco-nak egyre több konkurenssel kell felvennie a versenyt, hiszen az olyan láncok, mint az Aldi, a Lidl, az Asda napról-napra több vásárlót csábítanak folyamatos, rendkívül alacsony áraikkal.

A Tesco ezért kimondottan alacsony árkategóriájú termékeket forgalmazó üzletekkel próbálkozik. Tavaly ősz óta 350 ilyen bolt nyílt a szigetországban, és további 100 várható a közeljövőben.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Elemzők szerint azonban ezek az üzletek nem jelentenek feltétlenül sikert, hiszen a Tesco sokszor még így sem tud a konkurenciánál olcsóbban árusítani. Mint arról korábban beszámoltunk, az üzletlánc nyeresége elmaradt a várakozásoktól, a konkurensek jobban teljesítettek az elmúlt hónapokban. A helyzetet a cég részvényei is megérzik, a hálózat tőzsdén mutatott teljesítménye sem a legjobb manapság.

Ugyanakkor a világméretű terjeszkedés nem áll meg: Magyarországon is új boltok nyílnak, Tesco Express néven- elsősorban a nagyvárosok központjainak vásárlóit célozzák meg az olcsó termékekkel.

Címkék: