Pénzcentrum • 2025. május 9. 20:01
Hivatalossá vált: az Opella önálló vállalatként folytatja tevékenységét. A Sanofi bejelentette, hogy lezárult az Opella 50%-os, befolyásoló részesedésének értékesítése a CD&R részére. A Sanofi továbbra is jelentős, 48,2%-os tulajdonrészt tart meg a vállalatban, míg a Bpifrance 1,8%-os tulajdonos lesz. Az Opella erős háttérrel és világos küldetéssel vág neki története következő fejezetének - közölte a vállalat.
Az Opella a harmadik legnagyobb – és egyben a legtisztább termékportfólióval rendelkező – szereplő a vény nélküli gyógyszerek, illetve a vitaminok, ásványi anyagok és étrend-kiegészítők összesen 190 milliárd eurós piacán. A vállalat célja, hogy vezető szerepet töltsön be az egészségügy egyik legdinamikusabb és a kihívásoknak a legjobban ellenálló szegmenseiben – ahol olyan megatrendek alakítják a játékszabályokat, mint az elöregedő társadalmak, a digitalizáció és az egészségügyi öngondoskodás egyre növekvő fontossága.
Az Opella központja Franciaországban van, de a vállalat globálisan gondolkodik. Száz márkájával – köztük olyan jól ismert nevekkel, mint az Algopyrin®, No-Spa®, Normaflore®, Magne B6® – az Opella már most is világszerte ott van az emberek otthonaiban. Azonban az egészségügyi öngondoskodás szegmense még mindig túl komplex terület, ezért sokan maradnak megfelelő ellátás nélkül. Az Opella tudományos alapokra épít, mélyen elkötelezett a fogyasztók és a fenntarthatóság iránt, hogy olyan megoldásokat kínáljon, amelyek révén az emberek megkaphatják azt a gondoskodást, amit megérdemelnek.
Julie Van Ongevalle, elnök–vezérigazgató azt mondta: “A függetlenné válás nem csupán egy mérföldkő – ez a mi pillanatunk. Büszke vagyok tehetséges, 11 ezer fős csapatunkra, akik mindezt lehetővé tették. Megfelelő partnerekkel és határozott fókuszunkkal készen állunk arra, hogy átalakítsuk, ahogyan az emberek világszerte gondoskodhatnak az egészségükről – egyszerűen, magabiztosan és a saját feltételeik szerint.”
“Izgalmas pillanat ez az életünkben. Az FMCH (Fast-Moving Consumer Healthcare) szektor egyik meghatározó közép-kelet-európai szereplőjeként, Magyarországon és Lengyelországban működő világszínvonalú termelőüzemeinkkel a hátunk mögött továbbra is elkötelezettek vagyunk az öngondoskodás előmozdítása és egyszerűbbé tétele iránt az egész régióban.” - magyarázta Przemek Dzierbicki, az Opella Közép- és Kelet-Európai részlegének ügyvezető igazgatója.
Az Opella felügyelőbizottságának elnöki posztját David Taylor fogja betölteni. A Procter & Gamble korábbi elnök-vezérigazgatójaként, jelenleg a Delta igazgatótanácsának elnökeként és a CD&R alapok vezető tanácsadójaként David évtizedes márkaépítési tapasztalatot, emberközpontú vezetői szemléletet és a folyamatos fejlődésbe vetett mély meggyőződését hozza magával.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kutatás: a használt okostelefonok fogyasztói megítélése
Az okostelefon ma már nem luxuscikk, hanem a mindennapi élet elengedhetetlen eszköze. Ugyanakkor egy új telefon megvásárlása jelentős kiadást jelenthet a háztartások számára. Az elmúlt években éppen ezért egyre több szó esik az úgynevezett „refurbished”, azaz felújított, illetve az egyszerűen csak használt telefonok piacáról, amely sokak számára reális alternatívát kínálhat az új készülékekkel szemben.
Figyelembe véve ugyanakkor, hogy az online piactereken rengeteg a megbízhatatlan eladó, illetve sok használt-elektronikai szaküzletben csak alig olcsóbbak a készülékek, mintha újonnan vásárolnánk azokat, felmerül a kérédés: valóban érdemes használt, felújított telefont vásárolni?
Vajon mennyire bíznak meg az emberek ezekben az ún. „refurbished” termékekben? Elterjedt megoldásnak számít ez ma Magyarországon? Milyen előítéletek, tapasztalatok, félelmek vagy pozitív élmények kapcsolódnak ehhez a piaci tendenciához? Hogy mindezt kiderítsük, a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem egy független, átfogó, közös kutatást indít. Az alábbiakban arra kérünk, töltsd ki kérdőívünket!