Magyar cég hozhat jelentős változást az éttermekben

Pénzcentrum2023. július 18. 10:30

Globálisan egyre nagyobb piacot jelentenek a környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközök. Nemrég komoly tőkeinjekciót kapott egy ezzel foglalkozó magyar vállalkozás, a Greenstic is. A félmilliárd forintot, amely a Hiventures-től érkezett, regionális terjeszkedésre fordítják majd.

A Portfolio Business Podcastja erről kérdezte Szluha Dénest, a Hiventures startup üzletágvezetőjét és Balázs Krisztiánt, a Greenstic alapító-ügyvezetőjét.

Balázs Krisztián elmondta, hogy az ötlet három éve fogalmazódott meg a három alapítóban: olyan területet kerestek, ahol a KKV-szektorral és/vagy a HORECA-szektorral (azaz az éttermekkel, szórakozóhelyekkel) tudnak együtt dolgozni, ezen belül kerestek olyan piaci rést, amely potenciális növekedést tett lehetővé.

A csomagolóanyag-piacon folyamatos változás, "zöldülés" tapasztalható, amit részben a döntéshozók, jogszabályalkotók, részben pedig a fogyasztók mozdítanak előre. Az ügyvezető példaként hozta fel Franciaországot, ahol gyakorlatilag már nem lehet műanyag csomagolású gyümölcsöt vagy húskészítményt kitenni a pultra. A piac tehát óriási, így hatalmas üzleti lehetőség van ennek a zöldítésébén vagy a környezetbaráttá tételében. Egyfajta gasztroforradalom zajlik: a fogyasztók egyre tudatosabban választják meg az élelmiszert és azt is, ahogy azt tálalják és csomagolják. 

A Greenstick termékei között megtalálhatók cukornádból készült elviteles dobozok, kraft papírból készült leveses poharak, fa evőeszközök, újrahasznosítható pizzás dobozok, bioműanyag lebomló étkészletek, bambusz pálcák és papír szívószálak is. A magyar fogyasztók többek között rendezvényeken találkozhatnak velük, nemrég például a Gourmet fesztivál hivatalos tálaló,- és csomagolóanyag partnerei voltak, de folyamatos a nemzetközi terjeszkedésük is.

Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágvezetője kiemelte, hogy korábban a környezetbarát éttermi eszközök piacának szereplői alapvetően inkább kiszolgálták a piaci igényeket. A Greenstic ugyanakkor jól rá tud érezni a piaci változásokra, sőt, edukálják és oktatják, nevelik, tanítják az ügyfeleiket, megmutatják nekik az újabb területeket, technológiákat, lehetőségeket.

Hozzátette: állami befektetőként különösen fontos számukra azokat a szektorokat, szegmenseket keresni, amit adott esetben a piaci befektetők nem helyeznek fókuszba. Fontos, például, hogy milyen hatása van az adott befektetésnek a környezetre: a Hiventures befektetéseinek 10-20 százalékát olyan befektetés teszi ki, aminek valamilyen közvetlen, kézzelfogható társadalmi-környezeti hatása van.

Címkék:
étterem, eszközök, startup, hiventures, fogyasztók, környezetbarát,