Amerikában és Ázsiában terjeszkedik a magyar sikercég

Pénzcentrum2023. február 16. 11:30

Az étrendkiegészítők és speciális élelmiszerek piaca fellendülésben van, évi 8-10%-kal növekszik, egyre szélesebb ezen termékek fogyasztói bázisa. Nem véltelen tehát, hogy 20 milliárd forintos növekménnyel zárta a 2022-es évet a BioTechUSA-cégcsoport. Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő- és speciális élelmiszer gyártójának és forgalmazójának árbevétele elérte a 80,4 milliárd, EBIDTA mutatója pedig meghaladta a 11,5 milliárd forintot – hangzott el a cégcsoport csütörtöki sajtótájékoztatóján. A magyar tulajdonban levő vállalatcsoport 300 új termékkel bővítette portfólióját és 17 új üzletet nyitott.

Az étrendkiegészítők és speciális élelmiszerek piaca fellendülésben van, évi 8-10%-kal növekszik, egyre szélesebb ezen termékek fogyasztói bázisa. Természetesen a gyártókat és forgalmazókat az üzleti környezet ezen a piacon is kihívások elé állította: érdemi alapanyaghiánnyal- és áremelkedéssel, megnövekedett szállítási- és energiaköltségekkel, árfolyamingadozással, inflációival szembesültek. A fehérje-alapanyagok beszerzési ára rövid idő alatt a duplájára nőtt, időszakosan hiánycikknek is számított ez az alapanyag.

A vásárlók a pandémiát követően sokkal nagyobb arányban tértek vissza az üzletekbe, mint amilyen arányban korábban jelen voltak, párhuzamosan pedig a webshopok forgalmában is erőteljesen növekedő tendencia tapasztalható.

A BioTechUSA tájékoztatása szerint a tavalyi év legnépszerűbb készítményei a tavalyi év értékesítési statisztikái szerint a

  • fehérjeporok és a proteinszeletek;
  • az edzés előtti készítmények;
  • és az aminosavkészítmények voltak.


Megerősödtek a kollagén- és az ízületet támogató kategóriák és egyre nagyobb az érdeklődés a lifestyle termékek iránt. A vírushelyzet alatt jelentősen megugrott a vitamin-portfólió népszerűsége, ez a lendület 2023-ban is tart.

Új kontinenseken is terjeszkednek

A cégcsoport közlése szerint 2022-ben 80,4 milliárd forintos árbevétel mellett 11,5 milliárd forintos EBIDTA-t ért el. Ez 2021-hez 41%-os forgalomnövekedést jelent.

„12 milliárd forintos eredmény mellett gyakorlatilag nullára futott a cashflown-k az elmúlt évben” – érzékeltette a helyzetet a csütörtöki sajtótájékoztatón Lévai Bálint, a cég vezérigazgatója. Ezt alapvetően az intenzív fejlesztési és terjeszkedési folyamatokkal indokolta: a 11,5 milliárd forintból megvalósuló fejlesztések keretében a szadai gyártóüzemben prémium fehérjeszelet gyártására alkalmas két új gyártósor felállítása valósul meg a közeljövőben, illetve a hozzá tartozó raktári és szociális épületrészek is megépülnek. A negyedik gyártósor beüzemelése után 110 millió darabra emelkedik az éves szeletkapacitás, a beruházással pedig 100 új munkahely jön létre. Emellett 2022-ben befejeződött az új alapanyagraktár kialakítása is, mely további 5000 raklap tárolására alkalmas felületet biztosít.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Ún. omnichannel stratégiájának köszönhetően a cégcsoport nemcsak online felületeken, hanem saját és partneri hálózatban működő boltokban, edzőtermekben, hipermarketekben, élelmiszerbolt-láncokban, drogériákban, töltőállomásokon és patikákban is értékesíti termékeit. Lévai elmondta azt is, hogy fejlesztéseiket elsősorban saját tőkéből, kisebb részben pályázati forrásból biztosítják.

A magyar tulajdonú cégcsoport folytatja nemzetközi terjeszkedését: megőrizték piacvezető helyüket Görögországban, emellett Norvégiában és Franciaországban is rekord árbevételt könyvelhettek el, de jelen vannak Spanyolországban, Olaszországban és Portugáliában is. Franciaországban, Németországban és Szlovákiában új egységek nyíltak, amelyeket 2023-ban továbbiak követnek majd.

A vállalatcsoport terjeszkedési tervei között az idei évben új kontinensek is szerepelnek: Kolumbia, Mexikó, Chile, Peru, Ecuador, Délkelet-Ázsia, Kína, India, Omán, Szaúd-Arábia és Indonézia. Ezen eredményeknek is köszönhetően a teljes árbevétel mindegy 80 százaléka származott exportból, a nemzetközi bolthálózat pedig 216 százalékos forgalomnövekedést produkált.

Bővítették partnereik listáját Magyarországon: az Ecofamily és Plus Market boltok 30-30 helyszínen kínálják termékeiket, elkezdtek dolgozni a CBA-val, és újraindult együttműködésük a Lidl-lel. Több nagyobb edzőteremhálózattal komolyabb együttműködést kötöttek.

Címlapkép: A szadai logisztikai központ és gyár Fotó: BioTechUSA

Címkék:
vitamin, terjeszkedés, étrendkiegészítő, biotechusa,