Pénzcentrum • 2019. január 31. 12:00
A legtöbb építőanyag kereskedő nem képes kihasználni az építőipar lendületét, mert nem készült fel rá. Az állandósult szakemberhiány, a gyártók kapacitáshiánya és a megnövekedett kereslet miatt sokan csak sodródnak az árral, ahelyett, hogy úsznának - hangzott el a múlt héten tartott Mapei Kereskedő Konferencián.
Tíz kereskedésből közel nyolc nem értékesít megfelelő szakértelemmel, sok közülük egyszerűen csak kiszolgálja a vevőket, ezzel a rengeteg bevételtől esve el - derült ki a Mapei Kft. 2018. decemberében 30 üzletben végzett próbavásárlásából.
Jó hír, hogy az elmúlt évekhez képest jelentősen javult a vevők fogadtatása. A kereskedések 75 százalékában kedvesen, mosolyogva fogadják és előre köszöntik a vevőket. A boltok 96 százalékában igyekeztek beszélgetést kezdeményezni és felmérni az igényt. Azonban csak 24 százaék kezdeményezett eladást, 76 százalék még csak meg sem próbálta.
Félnek a visszautasítástól
Az építőipart ma keresleti piac jellemzi, sok a vásárló. Ez azt eredményezi, hogy a kereskedésekben nem figyelnek a részletekre. Nem értékesítenek, hanem kiszolgálnak. A legnagyobb hiba, hogy nem kezdeményezik az eladást.
Ennek az oka a visszautasítástól való félelem. Holott az értékesítés nem más, mint segíteni a vevőnek meghozni a számára leghelyesebb vásárlási döntést. Ennek lényeges eleme az eladás kezdeményezése, a lezárás. Erre a szemléletre meg kell tanítani a munkatársakat- véli Tóth Csaba a Mapei Kft. értékesítési vezetője.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A szakember szerint ma ott vásárolnak az emberek, ahol több segítséget kapnak. Ezért nem elég ismerni a termékeket, nem elég egyszerűen kiszolgálni, de kapcsolódó szolgáltatásokban is jónak kell lenni, szakemberek, fuvaros ajánlásával is kell segíteni a vevőket. Ehhez azonban jó kapcsolatban kell lenni a bejáró kivitelezőkkel, szakemberekkel, ami rengeteg odafigyelést követel a munkatársaktól. Ennek érdekében úgy kellene tekinteni a munkatársakra, mint belső ügyfelekre. Olyan bizalmi környezetet kell kialakítania, melyben a munkatársak biztonságban érzik magukat és minden energiájukat a munkára fordíthatják. Ha ez nincs meg akkor a belső konfliktusok, a pozíciók védelme emészti fel az energiát.
- mondta Tóth Csaba.