Nagyot robbanthat a Praktiker: a plázastop még közbeszólhat

Pénzcentrum2018. június 18. 11:34

A magyar tulajdonban lévő Praktiker 20 százalékkal növelte árbevételét 2017-ben 2016-hoz képest. Ez összesen 47,8 milliárd forintos nettó forgalmat jelentett, amivel a cég 33,1 százalékra növelte piaci részesedését Magyarországon.

20 százalékkal, több mint nettó 8,6 milliárd forinttal növelte árbevételét 2016-hoz képest a Praktiker a tavalyi üzleti évben, ez összesen 47,8 milliárd nettó forgalmat jelentett. A cég szerint az átlagvásárlási érték növekedése mellett fontos tényező volt az is, hogy a vállaltnak sikerült az új vásárlók számát is növelni. Mindebben szerintük fontos szerepe volt annak a modernizációnak, mely során a Praktiker már nem csak azt sugallja, hogy csupán egy egyszerű barkácsáruházról van szó, hanem sokkal inkább egy kreatív lakberendezési központ. 

A következő években is szeretnénk folytatni a növekedést és újabb áruházakat is tervezünk nyitni Magyarországon, ehhez már keressük a potenciális helyszíneket. A 300 négyzetméternél nagyobb áruházak létesítését korlátozó törvény azonban érvényben van, úgyhogy nagy kihívás lesz számunkra, hogy miként bírkozzunk meg ezekkel a keretekkel. Az is meggyőződésem továbbá, hogy a szortimentben is változások lesznek, az építőipari és lakásfelújításhoz kapcsolódó termékek mellett a lakásdekorációs árucikkek is egyre keresettebbek lesznek

- mondta el Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója, a vállalat június 18-án tartott sajtóeseményén. A vezető hozzátette azt is, hogy a trendek alapján az online értékesítésnek még nagyobb szerepe lesz a jövőben.

A Praktiker webshopjának a teljes árbevételéhez viszonyított forgalmi aránya is évről évre növekszik. Míg 2014-ben 1,4 százalék volt, addig 2017-ben már 6 százalékról lehet beszélni. A legkeresettebb termékek az internetes oldalon egyébként a:

  • csempe, járólap és az ezekhez kapcsolódó kemikáliák,
  • kül- és beltéri bútorok,
  • szaniter kerámiák,
  • fürdőszoba bútorok és egyéb berendezések, illetve
  • ajtók és ablakok.

Az a fránya munkaerőhiány

A Praktiker ma mintegy 1500 embernek ad munkát az országban, azonban az ágazatokon átívelő munkaerőhiány őket is érinti. Márton Katalin, a cég HR vezetője azonban elmondta:

A versenyképes alapbéremelésnek, valamint a motiváló és megtartó funkciót egyaránt beöltő bónuszrendszernek köszönhetően a Praktikert kevésbé hozta zavarba a szinte összes iparágban megjelenő negatív tendencia. Mi egyébként sokkal inkább egy HR kihívásként fogjuk föl a jelenlegi állapotokat semmint problémának.
Címkék:
vállalkozás, pénzcentrum.hu, praktiker, online, vállalat, növekedés, plázastop, évösszegzés,