A Lidlé az ország legzöldebb üzlete (x)

Pénzcentrum2017. május 9. 10:30

LED világítás, hővisszanyeréses szellőzés, korszerű hűtés-fűtés, ingyenes elektromos-autó töltés a vásárlás ideje alatt. A Lidl Hungária körúti áruháza többek között ezeknek köszönhetően zsebelte be a "Legkörnyezetbarátabb üzlet" címet az idei Év Boltja versenyen, de nem ez az egyetlen díj, amit az élelmiszerlánc haza vihetett.

A Lidl Magyarország két címet is begyűjtött az idei Év Boltja versenyen, melyet az Élelmiszer szaklap idén harmadik alkalommal rendezett meg. A zsűri a cég fenntartható és innovatív kezdeményezéseit, valamint termékkínálatának folyamatos frissességét díjazta. 

A vállalat már tavaly is nyomatékosan letette a voksát a zöldenergia mellett, amikor két fővárosi áruházánál is villámtöltőket telepített. A maximális 50 kW-os teljesítményt is elérő töltők használata legfeljebb 1 óráig ingyenes a hálózatról tölthető elektromos autóval érkező vásárlóknak. Ez alatt olyan érdemi mennyiséget tudnak vételezni, ami miatt elképzelhető, hogy valaki csak azért menjen vásárolni a Lidlbe, mert egyúttal feltölti autóját.

Az egyik ilyen töltő a Hungária körúti üzletnél található, ahol azonban a zöldtechnológiákkal nem álltak meg a parkolóban. Az áruházlánc működésében a fenntartható fejlődés és a természeti környezet védelme kiemelt jelentőséggel bír. A fűtéshez szükséges energiát a hulladékhő visszaforgatásával, egy hőszívattyúval biztosítják. Az így nyert hőmennyiséget télen fűtésre hasznosítják, nyáron pedig azt elvezetve csökkentik a hűtési igényt. Az 1200 négyzetméteres áruház, de még a külsö homlokzat és a parkoló világítótestjeit is LED-ekre cserélték, amivel közel 40 százalékkal csökkentették a fogyasztást.

Ezekkel a módosításokkal a vállalalat összeségében 120 tonnával csökkentheti az áruház szén-dioxid kibocsátását, mellyel az éves energiaköltségek mintegy tízmillió forinttal lehetnek alacsonyabbak.

A Lidl energiatakarékossági törekvéseit az E.ON Energy Globe versenyén is elismerték, így a cég képviselheti Magyarországot az Energy Globe Award nemzetközi döntőjében. A vállalat hosszabb távon, a Hungária körúti áruházban szerzett tapasztalatokat az egész magyarországi bolthálózatra kiterjesztené.

Friss áruban is taroltak

A Lidl Magyarország Margó Tivadar utcai áruházát is kitüntették, ez a "Friss áru" különdíjat nyerte el, mellyel az üzlet friss áru termékkínálatának (pékáru, húsáru, zöldség-gyümölcs és tejtermékek) gazdagságát, kihelyezésének átláthatóságát ismerték el. A cég a "Lidl a magyar beszállítókért" programján keresztül közel 350 magyar vállalkozás bevonásával biztosítja az áruházakban elérhető, kiváló minőségű termékszortiment állandó frissességét. 

A vásárlók 

  • 40 féle helyben sütött pékáru, 
  • közel 300 féle zöldség és gyümölcs
  • 40 féle friss húsáru közül

válogathatnak, amelyeket a dolgozók napi szinten többször is ellenőriznek.  

Büszkék vagyunk arra, hogy ismét két megtisztelő elismerésben részesültünk. A Lidl Magyarország idén már számos hazai és nemzetközi díjat nyert, melyek mindegyike a vásárlóinkért való törekvéseinket mutatja."

 - mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR vezetője a díjátadón.

 

(x)

Címkék:
kiskereskedelem, zöldenergia, lidl 2017,