Pénzcentrum • 2017. március 12. 20:02
Az elmúlt évek tendenciái bizonyítják, hogy folyamatosan nő a magyar borok minősége, egyre magasabb szintű a borkínálat, és dinamikusan növekszik a borok exportja is.
Ezt a növekedést támogatja az idén negyedik alkalommal megrendezett Lidl Wine Expo Hungary is, ahol 10 európai ország borszakértői választották ki azokat a magyar borokat, melyek 2017-ben elérhetők lesznek az áruházlánc külföldi üzleteiben.
A hazai borok külföldi népszerűsítését támogató rendezvényen közel 800-féle magyar bort mutattak be, melyet 7 borrégió 21 borvidékének több mint 100 borászata készített. Az eseményen keresztül Európa 10 országának több mint 5000 üzletében kaphatók ma már magyar borok, melyek növekvő népszerűségét bizonyítja, hogy 2016-ban a cég révén a magyar borászatok 6,1 millió palack bort exportáltak külföldre, amely másfélszer több az előző évhez képest. Ez az 52%-a a vállalat által 2016-ban értékesített magyar boroknak, emellett pedig országos szinten a magyar borexportból származó bevétel 11%-át a cég magyarországi vállalata által értékesített bor teszi ki.
A rendezvényt évről évre több ország borszakértőit vonzza Budapestre, a tavalyi 6 résztvevő ország mellett további 4 új is képviselteti magát. Az eseményt idén is Dr. Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitotta meg:
- emelte ki.
- mondta a miniszterhelyettes.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- nyilatkozta Nepp Zoltán, a Lidl beszerzési ügyvezető igazgatója.
"Örömünkre szolgál, hogy 2017-ben ismét kiemelkedő sikernek örvend a Lidl Wine Expo Hungary a hazai borászatok körében, hiszen idén 21 borrégió több mint 100 borászatának kínálatát láthatjuk. A nemzetközi szinten népszerű rendezvényünkre közel kétszer annyi ország delegálta borszakértőjét a tavalyi évhez képest. Ez a dinamikusan növekvő elismertség a számokban is megmutatkozik, hiszen a 2016-ban külföldre exportált 6,1 millió palack magyar bor összértéke több mint 3 milliárd forint, mely az előző évnek bő kétszeresét jeleni."
A rendezvényen keresztül, a magyar kormány export törekvéseivel, valamint a "Lidl a magyar beszállítókért" programmal összhangban, a hazai borok exportjának növelését tűzte ki céljául. A "Lidl a magyar beszállítókért" program keretében a vállalat 2013 óta folyamatosan bővíti magyar beszállítóktól származó termékeinek szortimentjét. Ma már 320 hazai vállalkozás 2500 terméke kapható az üzletiknek a polcain.