Magyar sikersztori: milliárdos lett alig néhány év alatt

Pénzcentrum2016. május 12. 05:37

"Aki figyeli a piaci környezetet és egy előre megtervezett üzleti stratégia mentén halad, annak sokkal könnyebb rugalmasan reagálni a változásokra - vallja Bodnár Zoltán. A CIB Bank kisvállalkozások szegmensének vezetőjével többek között a kisvállalkozásokat érintő legnagyobb kihívásokról, a finanszírozási lehetőségekről, illetve a siker zálogáról beszélgettünk.

Mit tapasztalnak, mennyire felkészültek a pénzügyek terén a hazai kisvállalkozások?

Most készítettünk egy kutatást, és abból az látszott, hogy bőven van még hova fejlődnie a legkisebbeknek. Habár a kisvállalkozások jellemzően optimisták, ennek ellenére az is látszik, hogy az üzleti tervezés szintjén még nagyon gyerekcipőben járnak. Sőt, a felmérés szerint több mint 60 százalékuk még egyáltalán nem készített üzleti tervet. Ha pedig készítenek, akkor is maximum féléves-éves időtávra látják a jövőjüket.

Pénzügyi felkészültség tekintetében regionálisan is megfigyelhetőek különbségek az országban?

A kutatás kiválóan reprezentálja az ország gazdasági fejlettségét. Tehát felkészültség tekintetében a közép-magyarországi régió, illetve Budapest egyértelműen az élen jár, míg a keleti országrészben vannak inkább az elmaradott térségek. De azért látunk ebben némi elmozdulást is. Például az egyik ügyfelünk nemrég, aki egyébként call centert üzemeltet, Budapestről Miskolcra költöztette vállalkozását. Mivel a tevékenysége nem kötötte konkrét helyhez, így az erőforrások versenyelőnye, illetve a helyi önkormányzat támogatása egyértelművé tette a döntést. Ez is azt mutatja, hogy aki figyeli a piaci környezet és egy előre megtervezett üzleti stratégia mentén halad, annak sokkal könnyebb rugalmasan reagálni a változásokra, helytől függetlenül.

Rengeteg induló vállalkozással találkoznak. Mi a tapasztalat, jellemzően milyen induló tőkére van szükségük az induláshoz?

Ez nehéz kérdés, mert nagymértékben függ attól, hogy mit is akar valaki csinálni, azaz a tevékenységnek mekkora a tőkeszükséglete. Ha például egy pékséget hoz valaki létre, és oda kell dagasztógép,sütő és egyéb berendezések, ahhoz biztos, hogy komolyabb tőke kell. De a kereskedelem sem olcsóbb mulatság, ott is szükség van nagyobb összegű forgótőkére. Talán a szolgáltatóiparban lehet a legkönnyebben elindulni, de ez is nagyban függ a tevékenységtől és a legalapvetőbb eszközökre itt is szükség lesz.

Van arról statisztika, hogy a CIB Bankot megkereső induló vállalkozásoknak mekkora finanszírozást biztosítanak?

Amikor elindul egy vállalkozás, akkor abban tudunk partnerek lenni, hogy elinduljon a bankkapcsolat, hiszen a bankszámla egy alap, ami az induló vállalkozásnak kell. Fontos, hogy a cégnek legyen üzleti terve, és, hogy a bank is megértse, hogy mit szeretne csinálni a vállalkozás, hol szeretne tartani néhány év múlva, ebben is tudunk segíteni. Az első találkozástól kezdve egy személyes kapcsolattartó áll az ügyfeleink rendelkezésére és amikor finanszírozásra kerül a sor, akkor már az előzetes közös gondolkodás alapján születnek meg a cég számára legmegfelelőbb megoldások. Ha a finanszírozási piramist nézzük, akkor a folyószámlahitel lehet az első lépcső, hiszen ha elindult egy cég, van forgalma, akkor fontos a likviditás biztosítása, amire a folyószámlahitel egy jó megoldás lehet. Egyébként a kisvállalkozások körében ez a legkeresettebb finanszírozási forma, a CIB Banknál például a teljes hitelállomány több mint felét teszik ki.

Említene néhány sikertörténetet, amire kifejezetten büszke?

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A tavalyi évben közel 40 százalékkal több ügyfél választotta a CIB Bankot és ebben a szektorban 15 milliárdos hitelállományt helyeztünk ki. Minden ügyfelünk fontos, ezért is van a legkisebbeknek is személyes kapcsolattartója. De hogy egy konkrét sikertörténetet említsek, a chocoMe-vel a kezdetektől fogva kapcsolatban vagyunk. A tulajdonos a válság kellős közepén kezdett el vállalkozni, de korábbi munkahelyéről rendelkezett marketingismeretekkel, és egy nagyon jó piacfelmérés alapján gondolta úgy, hogy belevág a csokoládékészítésbe. Kézműves csokiról beszélünk, nem a klasszikus nagyipari termékről. Kitanulta ezt a szakmát Belgiumban, és elindította a vállalkozását. Ma már több külföldi piacon is jelen van, most nyitott Sanghajban és Szaúd-Arábiában üzletet, nagyon dinamikusan fejlődik. Ő a nulláról indult, de az első pillanattól kezdve egy tudatos stratégia mentén haladt. Ez nekünk is siker, hiszen amikor kellett, akkor mellé tudtuk állni finanszírozási oldalról és hozzájárulhattunk az ő fejlődéséhez.

A chocoMe

A vállalkozás azzal a céllal jött létre, hogy elkészítse a tökéletes csokoládét. Mivel ez mindenkinek más és mást jelent, ezért a vállalkozás több mint 60 millió különböző, egyedi igények szerint létrehozható táblás csokoládévariáció létrehozására ad lehetőséget. A chocoMe Kft. 100 százalékos tulajdonosa Mészáros Gábor, aki a vállalkozás csokoládémestereként egy személyben felelős a gyártásért, a logisztikáért, a marketingtevékenységekért és az üzletfejlesztésért. A cég 2010-es alapítása óta, számos szakmai elismerést követően, ma már a világ több országában is megvetette lábát.

Mi a legnagyobb hibája a ma működő hazai kisvállalkozásoknak?

Az indulóknál a tudatosság és a tervezés, mindenképpen egy sikertényező, ha pedig nincs, az a kudarcnak lehet egy oka. Akik már jól prosperálnak, azoknál a cégeknél pedig a változásokhoz való alkalmazkodás, a rugalmasság lehet a kulcstényező, ami valakit sikerre visz.

Ha 3 szóban kellene megfogalmaznia, akkor Ön szerint mi kell a sikeres vállalkozáshoz?

Tudatosság, hit és piaci potenciál.

Loading...

Címkék:
vállalkozás, kkv, cib, mészáros és mészáros kft, mészáros és mészáros kft.,