Érkezik a legújabb magyar bormárka: ezt tudjuk róla most

MTI2015. október 19. 18:02

Október 24-én lesz a nemzetközi premierje a milánói világkiállításon az egységes címkével ellátott, olaszrizlingből készült BalatonBornak, amely a magyar régiós márkaépítés első példája lehet - mondta Kardos Gábor, a bormárkát létrehozó Balatoni Kör elnöke az MTI-nek.

A balatoni borászokból és vendéglátósokból álló egyesület elnöke kifejtette, a nemzetközi piacon elsősorban a régiók, a régiós márkák versenyeznek, ezért a versenyképesség elengedhetetlen feltétele, hogy Magyarországon is bevezessenek ilyen márkákat. A helyi termékek egyre népszerűbbek, de az európai példák azt mutatják, versenyképessé csak régiós márkák létrehozásával válhatnak - tette hozzá.

A kezdeményezéséhez csatlakoztak a régió legismertebb borászatai, családi pincészetei, amelyek elkészítik saját BalatonBorukat, ezzel erősítve a közösségi márkaépítést. A bormárkát kialakító 25 borászat mellé további, a minőségi követelményeknek megfelelő csatlakozókat is fogadnak. Az első bor az elképzelések alapján április végén kerül piacra egységes címkével, amelyen feltüntetik a készítő borászat nevét is.

A tervek szerint egy pincészet legfeljebb 3 ezer palack BaltonBort készíthet, a Made in Balaton régiós védjeggyel. A márkanév használati díja palackonként legfeljebb 50 forint lesz, amiből például a marketinget finanszírozzák.

A balatoniak közösségi marketingje a szövetkezeti modellhez hasonlít, közös értékesítéssel, amely nagyobb támogatást élvez az unióban - fogalmazott az egyesület elnöke. Az olaszrizlingre azért esett a választás, mert az üdülőrégió legelterjedtebb, egyben országos viszonylatban legnagyobb területen termesztett fehér szőlője. A régiós fehérbor kiskereskedelmi ára egységesen 1450 forint lesz, ami a magyar borpiacon ma még alulreprezentált középáras kategóriának számít. Az erős borágazattal rendelkező országokban az ilyen középáras termékekre építik a régiómarketinget - mondta Kardos Gábor, aki arról is beszámolt, hogy a BalatonBor minősítését végző, megjelenését megtervező Balatoni Kör szorgalmazza a Balatoni termék védjegy bevezetését is, valamint a tó arculati elemeinek összehangolását, egy modern Balaton-logó kialakításával.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

"A Balaton márkanév használatának egységes rendszerbe foglalása azért is sürgető, mert a veszprémi kézilabda csapat a jövőben használni kívánja a tó nevét és sziluettjét logóként a mezén" - mondta Kardos Gábor.

Címkék:
bor, vállalkozás, Balaton,