Sorra zártak be a magyar boltok: nem jönnek be a nemzeti üzletláncok

Pénzcentrum2013. február 21. 09:32

Úgy tűnik, nem sikerült a nemzeti eszme köré maradandó bolthálózatot szervezni: egyetlen nagyobb, országos hálózat ötletével kacérkodó "magyar" bolthálózat sem maradt talpon - írja a Népszabadság.

A 2003 után indult, jellemzően termelői hátterű hálózatkezdemények egytől egyig olyan hazai kézműves termelőknek kívántak értékesítési platformot teremteni, akik bajosan vagy egyáltalán nem feleltek meg a multinacionális áruházláncok feltételeinek.

A Magor-mozgalom 2003-ban bontott zászlót. A bolthálózat célja az volt, hogy olyan üzletek jöjjenek létre, amelyek száz százalékban hazai tulajdonúak, és amelyek hazai, lehetőleg kistermelői "Magor" termékeket árulnak. Három évvel később, 2006-ra kifulladt a lelkesedés: a termelők már nem láttak perspektívát a napi üzemeltetési gondokkal küszködő Magor-hálózatban, sorban kivonultak a cégér mögül.

A Magyar Termékek Boltja 2009-ben tizenöt üzlettel indult. A komoly ambíciókkal indított országos hálózat terve azonban a hírek szerint végül a termelők egy részének a hálózatüzemeltetőkkel folytatott vitáján bukott meg. A konfliktus nyomán ugyanis a beszállítók egy része kivonult a bolthálózat mögül.

Koppány Nemzeti Boltok tulajdonosa valószínűleg a csökkenő forgalom miatt húzta le a rolót.

Címkék: