Rendkívüli próbatétel elé állította a közlekedőket az M3-as metró lezárás: így áll most a felújítás

MTI2021. szeptember 3. 18:04

Az egy hónapos lezárás alatt minden tervezett munkát elvégeztek a szakemberek az M3-as metró felújításán, az alagútban befejeződött a bal vágány cseréje, emellett gyorsan és látványosan változnak a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomások, amelyek jövő tavasszal újra megnyílnak az utasforgalom előtt - közölte a BKV Zrt. pénteken.

Az M3-as metró felújítása rendkívüli próbatétel elé állította négy hétre a fővárosban közlekedőket és a korszerűsítést végzőket egyaránt: amíg a felszínen a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között metrópótló autóbuszok szállították az utasokat, és a forgalomszervezés jelentett kihívást, addig a föld alatt feszített ütemterv szerint haladt a munka, amit egy baleset is nehezített.

Az egy hónapig tartó lezárás alatt szoros időrendben minden tervezett, hosszabb, egybefüggő feszültségmentes állapotban elvégezhető munkafolyamat elkészült, többek között megújult a Nagyvárad téri kitérőkörzet, megvalósult a helyiségek azbesztmentesítése, és különleges berendezéseket szállítottak az állomások területére. A Dózsa György út, Ecseri út és Pöttyös utca állomásokon folytatódott az utólagos akadálymentesítés, a déli részen elkészültek a liftszerkezetek, a peronokat átalakították. Az Ecseri út és Pöttyös utca állomásokon az év végétől már az utasok kényelmét szolgálják a felvonók.

A Lehel tér és Nagyvárad tér állomásokon a rekonstrukciót előkészítő jelentős munkafázisokat végeztek el: a Lehel téren eltűnt a középső lépcsősor, a Nagyvárad téren pedig szigorú szabályok betartása mellett elbontották az azbesztet tartalmazó burkolatokat. Az utasforgalomnak történő átadás előtt elvégzett laboratóriumi vizsgálatok nem mutattak ki veszélyes anyagot az állomás légterében.

A belvárosi állomások felújítása különböző ütemben zajlik: a Nyugati pályaudvar, Arany János utca, Deák Ferenc tér, Ferenciek tere állomásokon bontásokat végeznek, máshol építenek, folyamatos az új gépészeti eszközök beszállítása és beépítése. A Deák Ferenc téren az M2 és M3 vonalakat összekötő folyosó megtisztult, és lassan elnyeri végső formáját az új liftakna is - írta a BKV.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Gyorsan és látványosan változik a Kálvin tér, a Corvin-negyed, valamint a Semmelweis Klinikák állomás is. A három helyszínen már épülnek a diszpécserhelyiségek, lassan minden új mozgólépcső a helyére kerül, és elkezdődött a modern gépészeti rendszerek és áramellátást biztosító berendezések üzembe helyezése is. A Semmelweis Klinikák állomáson már látható egy-egy végső belsőépítészeti elem, és az utastér arculatát meghatározó napsárga szín. Ez a három állomás 2022 tavaszán újra megnyílik az utasforgalom előtt - jegyezték meg.

A metróalagútban befejeződött a bal vágány cseréje, és elkezdődött a jobb vágány bontása. A teljes vonalon végeznek felújítási munkálatokat, szakaszosan más-más részfeladatot teljesítenek. A vonali főszellőzőkben is elindult az injektálás, és az új kábeltarók beépítése is a végéhez közeledik.

Címkék:
bkk, 3-as metró, lezárás, m3, metrófelújítás,