Jócskán megdrágulhat a repülés: az egyik ok éppen a covid-vakcina

Magyar Nemzet2020. december 14. 10:32

Az egekbe szöktek a légi fuvarok árai, mivel nemcsak az ünnepek miatt növekedett meg az áruforgalom az év végére, hanem azért is, mert megjelent a piacon a Covid-vakcina, amelyből a kormányok, nemzetközi szervezetek jelentős mennyiségeket kívánnak célba juttatni. A légitársaságokat tömörítő nemzetközi szövetség, az IATA főigazgatója arról számolt be, hogy a légiáru-fuvarozás kapacitáshiánnyal küzd mivel a személyszállítók repülőjáratok jelentős része még mindig a földön van, így ezek raktere, a belly cargo kiesik.

Az IATA adatai szerint októberben 22,6 százalékkal kevesebb kapacitás állt rendelkezésre a légiáru-fuvarozásban, mint az előző évben, és november óta rendkívüli mértékben nőnek az árak - írja a Magyar Nemzet. A szövetség januárig nem számít további szabad kapacitásokra. A WHO logisztikai vezetője, Paul Molinaro a Reuters hírügynökségnek nyilatkozva az oltóanyagok és a fogyasztási cikkek közötti versenyre figyelmeztetett, amely miatt a korábbi, normál kilogrammonkénti áraknak akár a hússzorosára növekvő légifuvar-díjak tapasztalhatók. Az oltások beadására szolgáló fecskendőket ezért csak tengeren szállítanák a költségrobbanás miatt.

A Budapest Airport novemberben 13 864 tonna légi árut kezelt, ami 6,3 százalékkal több, mint a tavaly novemberben kezelt mennyiség, és a valaha volt legerősebb áruforgalmú hónap. Mindeközben a 2020. január-november között fogadott és indított áru mennyisége átlépte a 120 ezer tonnát. A magyar főváros repülőterének cargoforgalma, illetve az egy éve átadott BUD Cargo City azonban immunisnak bizonyult a járványra: más repülőterekkel összehasonlítva is kiugróan teljesít.  A novemberi csúcsforgalom elsődlegesen az e-kereskedelem felpörgésével és az év végi vásárlási hullámmal magyarázható.

Címkék:
utazás, repülő, repülés, repjegy, repülőjárat, nemzetközi kereskedelem, repülőjáratok,