Hoppá, így lehet szuper gumiabroncsod olcsón: ez a turpisság az egész mögött

MTI2020. szeptember 4. 21:01

"Az abroncsok mind egyformán néznek ki."- mondhatná az egyszeri vásárló, de semmi sem áll távolabb a valóságtól, mint ez a kijelentés.

A legtöbb abroncs tapintása, mintázata, anyaga, érzetre valóban nagyon hasonló, de ne felejtsük el, ez nem szépségverseny. A járművek kerekenként megközelítőleg egyetlen tenyérnyi felületen érintkeznek a talajjal, így ezen a hozzávetőleg 200 cm felületen kell kialakítani az irányítás és a sebességváltozás minden szükséges erőhatásának ideális feltételeit - írja közleményében a Magyar Gumiabroncs Szövetség.

Az abroncsok teljesítményét - a fékutat, a megbízhatóságot, a tartósságot - egészen apró különbségek sora határozza meg. Mindezt pedig esetenként több évtizedes kutató- és fejlesztőmunka, valamint tapasztalat teszi lehetővé. A kínálat szinte áttekinthetetlenül nagy. A nagy neveket szinte mindenki ismeri, a legtöbb esetben, ha új autót vásárolunk, valamelyik nagy gyártó nagynevű termékével kapjuk készhez az autónkat - írják.

A webáruházak és a hipermarketek polcain inkább a gazdaságos megoldások sorakoznak: szinte valamennyi nagy abroncsgyártó rendelkezik úgynevezett második és harmadik (al)márkával, amelyek nem annyira ismertek, mint a klasszikus nagy nevek - nem költenek marketingre, sportszponzorációra - ám elvileg az anyavállalat szakmai tudása "benne van" az abroncsban.

Címkék:
vásárlás, pénzcentrum.hu, utazás, gumiabroncs, szponzor, szépségverseny,