Pénzcentrum/Index.hu • 2015. december 3. 19:01
Hetek, sőt, hónapok óta használhatatlanul lassú a Telenor mobilnet a 3-as metró néhány szakaszán - írja az Index olvasói panaszokra hivatkozva.
Nem töltődnek be a weboldalak, megakad a Messenger, és néha a folyamatban lévő hívások is megszakadnak, pedig százezrek utaznak naponta a metrón. Hálózatmérő szoftverek azt mutatták, hogy a jelerősség általában igen gyenge az alagútban, amikor a telefon 4G-re csatlakozik. Viszont amikor befutnak a szerelvények egy olyan állomásra, ahol a mobil automatikusan átáll 3G-re, a jelerősség hirtelen a duplájára nő.
A letöltési sebességben igen nagy a szórás, a 3-as metróvonal belső állomásaival ellentétben a külső szakaszokon közel 4 megabites letöltési sebességet is mérhető, és ezt olyan stabilan nyújtja a hálózat, hogy húsz perc alatt könnyen elhasználhatjuk a havi adatkeretünket is.
A metróban egyébként a három szolgáltató közös rendszert használ, ezt a Vodafone építette ki.
- mondja a szolgáltató.
Azt sikerült kideríteni, hogy a Telekom beállításai nem zavarhatják a Telenor hálózatát. A Vodafone egyelőre vitatja a felelősségét, és nem sikerült vele megállapodásra jutni, ezért a Telenor már az NMHH segítségét is kérte az ügyben. - közölte a társaság. Az Index a a Vodafone-t, is megkereste, de még várják a válaszukat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Valami valahol nem ment
Előfordul olyan is, hogy a szolgáltató nem tud a hozzáférés akadozásáról, mert a rendszerei nem jeleznek semmiféle meghibásodást.
A mobilszolgáltatóknak az a tapasztalata, hogy az ügyfeleik sokszor nem hajlandók elmondani, a hibát hol és mikor tapasztalták. Márpedig információk nélkül a mérnökeik nem tudnak elkezdeni dolgozni.
Az még nagyon friss - ráadásul az Ericssonnál éppen magyar fejlesztés -, hogy a hálózaton futó algoritmusok előre meg tudják jósolni, mikor és hol várható torlódás, leállás vagy ideiglenes kimaradás. A mobilhálózatok a világ legbonyolultabb rendszerei, több millió végponttal és több tízezer hálózati elemmel, és a működésüket rengeteg külső tényező is befolyásolja. Ezek közül a szolgáltató nem tud mindent ellenőrizni.
A mobiltelefonunkra a szolgáltatónak nincs bejárása, tehát nem látja, hogy letöltés közben lemerült a mobilunk, és ezért nem érkezett meg egy rakás adatcsomag. Vannak szoftveres hibák is, és előfordul, hogy a világ túloldalán működő a szerverek állnak le. Mint amikor nemrég a Facebook órákon át elérhetetlen volt. Ilyen esetekben a szolgáltatónak nem is kell reagálnia. Vannak egészen banális hibajelenségek is, például amikor megnő egy fa kertünk sarkában, és eltakarja az antennát, felhúznak valahol egy új házat, vagy egyszerűen csak lefejelik és elmozdítják az eszközt.