Miért nem működik a Telenor a metróban?

Pénzcentrum/Index.hu2015. december 3. 19:01

Hetek, sőt, hónapok óta használhatatlanul lassú a Telenor mobilnet a 3-as metró néhány szakaszán - írja az Index olvasói panaszokra hivatkozva.


Nem töltődnek be a weboldalak, megakad a Messenger, és néha a folyamatban lévő hívások is megszakadnak, pedig százezrek utaznak naponta a metrón. Hálózatmérő szoftverek azt mutatták, hogy a jelerősség általában igen gyenge az alagútban, amikor a telefon 4G-re csatlakozik. Viszont amikor befutnak a szerelvények egy olyan állomásra, ahol a mobil automatikusan átáll 3G-re, a jelerősség hirtelen a duplájára nő.

A letöltési sebességben igen nagy a szórás, a 3-as metróvonal belső állomásaival ellentétben a külső szakaszokon közel 4 megabites letöltési sebességet is mérhető, és ezt olyan stabilan nyújtja a hálózat, hogy húsz perc alatt könnyen elhasználhatjuk a havi adatkeretünket is.

A Telenor elmondása szerin tud a problémáról, nagyon sajnálja is a helyzetet.

A metróban  egyébként a három szolgáltató közös rendszert használ, ezt a Vodafone építette ki.

Műszaki kollégáink több céggel végeztek méréseket a hármas metróban, ezekből kiderült, hogy egy külső berendezés rontja le a Telenor jelerősségét

- mondja a szolgáltató.

Azt sikerült kideríteni, hogy a Telekom beállításai nem zavarhatják a Telenor hálózatát. A Vodafone egyelőre vitatja a felelősségét, és nem sikerült vele megállapodásra jutni, ezért a Telenor már az NMHH segítségét is kérte az ügyben. - közölte a társaság.  Az Index a a Vodafone-t, is megkereste, de még várják a válaszukat.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Valami valahol nem ment

Előfordul olyan is, hogy a szolgáltató nem tud a hozzáférés akadozásáról, mert a rendszerei nem jeleznek semmiféle meghibásodást.
A mobilszolgáltatóknak az a tapasztalata, hogy az ügyfeleik sokszor nem hajlandók elmondani, a hibát hol és mikor tapasztalták. Márpedig információk nélkül a mérnökeik nem tudnak elkezdeni dolgozni.

Általában azt kell tudniuk, hogy másodpercre pontosan mikor, melyik telefonszámon, milyen készüléken és milyen hibát észleltünk?

Az még nagyon friss - ráadásul az Ericssonnál éppen magyar fejlesztés -, hogy a hálózaton futó algoritmusok előre meg tudják jósolni, mikor és hol várható torlódás, leállás vagy ideiglenes kimaradás. A mobilhálózatok a világ legbonyolultabb rendszerei, több millió végponttal és több tízezer hálózati elemmel, és a működésüket rengeteg külső tényező is befolyásolja. Ezek közül a szolgáltató nem tud mindent ellenőrizni.

A mobiltelefonunkra a szolgáltatónak nincs bejárása, tehát nem látja, hogy letöltés közben lemerült a mobilunk, és ezért nem érkezett meg egy rakás adatcsomag. Vannak szoftveres hibák is, és előfordul, hogy a világ túloldalán működő a szerverek állnak le. Mint amikor nemrég a Facebook órákon át elérhetetlen volt. Ilyen esetekben a szolgáltatónak nem is kell reagálnia. Vannak egészen banális hibajelenségek is, például amikor megnő egy fa kertünk sarkában, és eltakarja az antennát, felhúznak valahol egy új házat, vagy egyszerűen csak lefejelik és elmozdítják az eszközt.

Címkék:
metró, telefon, telenor hiba, facebook messenger, vodafone hálózati hiba, telenor hálózati hiba,