Nemsokára hosszabb útvonalon járhat a fogaskerekű

Pénzcentrum/Portfolio2015. november 2. 15:34

Együttműködési megállapodást kötött a XII. kerületi önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ a Normafa Park területének fejlesztéséhez kapcsolódó, környezetbarát megközelítési lehetőségét biztosító közösségi közlekedési infrastruktúra megvalósítása érdekében. A megállapodást Pokorni Zoltán, a kerület polgármestere és Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója írta alá.

Az együttműködés, így a közlekedési infrastruktúra fejlesztésének kiemelt célkitűzése a fogaskerekű vasút rekonstrukciója és a fővárosi közösségi közlekedési hálózatba történő integrálása. Ez a vasúti pálya, valamint az energiaellátási rendszer felújítását, a vonal kétirányú meghosszabbítását, a járműtelep rekonstrukcióját, valamint a járművek cseréjét jelenti.

A fejlesztés eredményeként

  • a Fogaskerekű a Szilágyi Erzsébet fasoron keresztül, a meglévő villamosvágányokon haladva éri el a Széll Kálmán teret,
  • a mai Széchenyi-hegyi végállomástól a Normafáig a jármű villamosként közlekedik, mivel a meghosszabbítás magassági vonalvezetése nem teszi szükségessé fogasléces pálya kiépítését,
  • jelentősen növekedni fog a szerelvények átlagsebessége, ezáltal csökken a menetidő,
  • megújul a városmajori járműtelep,
  • javulnak a kerékpárszállítás feltételei.


A megállapodásban megfogalmazott további célkitűzés a Normafa illetve a kerület egyéb védendő területeinek károsanyag-kibocsátás nélküli, teljesen elektromos meghajtású autóbuszokkal történő kiszolgálása. Az együttműködés tartalmazza az ehhez szükséges járművek beszerzésével, illetve a járművek töltéséhez szükséges töltési infrastruktúra kiépítésével kapcsolatos feladatokat is.

Pokorni Zoltán elmondta, hogy a 70-es évek eleje óta forgalomban lévő fogaskerekű-szerelvények cseréje körülbelül 8 milliárd, míg a pálya meghosszabbítása és felújítása várhatóan 10-12 milliárd forintba kerülhet az előzetes számítások szerint; a rekonstrukcióra a 2014-2020 közötti pénzügyi ciklusban uniós forrást kívánnak felhasználni. Dabóczi Kálmán hozzátette, hogy a fogaskerekű felújításához szervesen kapcsolódik az autóbusz-hálózat fejlesztése is annak érdekében, hogy a legújabb környezetvédelmi elvárásoknak megfelelő zéró károsanyag-kibocsátású buszokkal lehessen utazni a kerületben.

A Normafa közlekedésének fejlesztése és a fogaskerekű vasút felújításának a turisztikai forgalom növelése mellett elsődleges célja, hogy olyan környezetkímélő közlekedési eszközök szállítsák az utasokat, melyek nem károsítják a Budapesten is egyedülálló Normafa páratlan természeti környezetét, valamint ezek mellett versenyképes közlekedési alternatívát kínáljanak az utazóközönség számára. A fogaskerekű felújításának további célja, hogy a vonal egy olyan megbízható, korszerű, utasbarát, Budapest közlekedési rendszerébe illeszkedő közlekedési eszközzé váljék, amely elég utast vonz ahhoz, hogy működése gazdaságos is legyen. Így a rekonstrukció célja egyfelől az utasigények jobb feltárása és hatékonyabb kiszolgálása, másfelől az üzembiztonság és a gazdaságos üzemeltethetőség megteremtése.

Címkék:
utazás, fogaskerekű, felújítás, változás, fogaskerekű felújítás,