Pénzcentrum • 2009. március 31. 17:00
A japán Suzuki Motor Corporation bejelentette, hogy áprilisban gyáranként eltérően több napra leállítják a termelést a drámai kereslet visszaesés következtében. A belföldi üzemek dolgozói 2-8 napos kényszerszünetre számíthatnak. Az esztergomi gyár az anyavállalathoz hasonlóan szintén visszafogja a termelést.
A japán autógyár a tervek szerint a legtöbb üzemben 5 napos leállást rendel el a következő hónapban, az érintett egységek jellemzően exportra termelnek. Az exportra termelő gyáregységek visszafogását a kereslet jelentős visszaesése tette indokolttá.
Az egyik motorcsónakokra szerelhető motorokat gyártó üzemben 8 napos lesz a leállás, az autókat gyártó üzemek közül a sportkocsikat előállító egységekre 6 napig kerül lakat. Bár a kisautó kategóriában a belföldi értékesítés jó eredményeket produkált, az export visszaesése miatt az intézkedések erre a kategóriára is kiterjednek.
Nem fogy a "mi autónk": töpörödik a gyártás!
"A leállás valamivel rövidebb, mint a márciusi kényszerszünet, de ha hozzávesszük az áprilisi japán nemzeti ünnepre elrendelt munkaszüneti napot, akkor megállapíthatjuk, hogy nem változik a termelési szint" - mondta a vállalat elnöke. A Suzuki ezen felül csökkentette a marketing kiadásokat és a K+F keretet is, a megszorítások összesen 6 ezer munkavállalót érintenek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nézd meg ki lett a Suzuki új vezére!
Az esztergomi Suzuki gyárban is kénytelenek visszafogni a termelést, ugyanakkor cáfolták a kivonulás lehetőségét. A gazdasági nehézségek megnehezítették a teljes iparág működését, a Suzuki sem tudja, hogy meddig tarthat még ez a nehéz időszak.