Pénzcentrum • 2021. június 11. 12:02
A digitális transzformáció megállíthatatlan folyamat, ezért egyetlen cég sem engedheti meg magának, hogy félvállról vegye a mesterséges intelligencia alkalmazását. Szakértő szerint óriási tévhit, hogy a robotok elveszik a munkánkat, mert az általuk elvégzett feladatok helyett újak jönnek létre, ám az egyelőre megjósolhatatlan, milyen új állások lesznek majd az elkövetkező évtizedekben.
Rengeteget információ kering napjainkban az interneten arról, hogy a robotok el fogják venni a munkánkat, és kevesebb munkaerőre lesz szükség. Az igazság ugyanakkor az, hogy az automatizáció csak átalakítja a munkavégzést, és így olyan újfajta pozíciók jönnek létre, amiket jelenleg el sem tudunk képzelni. Az emberekre teljesen más formában lesz szükségük a cégeknek, mint jelenleg. Erre jó példa a „mood manager”, akinek az a feladata, hogy a dolgozók minél jobban érezzék magukat a cégben.
Szekrényi Péter Pedro, az Amtech tulajdonosa arról beszélt, hogy ügyfélkörükben alapvetően három rétegről lehet beszélni. Vannak olyan cégek, akik minél előbb minél többet szeretnének megtudni a mesterséges intelligenciáról, egyesek nagyon félnek tőle, míg a harmadik csoporthoz tartozók ugyan tartanak tőle, de tudják: muszáj lesz használniuk azt.
„A félelmet gyakran a kémkedéstől való rettegés okozza, pedig a legnagyobb tech vállalatoknak egyszerűen nem éri meg szembemenni a törvényekkel és az emberek akaratával. A megfigyelés viszont már valós aggodalomra ad okot. Ez addig lenne helyes, amíg az emberek érdekét szolgálja, de nagyon nehéz meghúzni a határt. Itt tehát komoly szabályozások várhatóak a közeli jövőben” – magyarázta a szakértő.
Az ember a digitális transzformáció mozgatórugója
A célálmodó szerint a robotokat is az automatizálás oldaláról kell megközelíteni, mert a vállalatok számára ez a terület a lehetőségek tárháza – mind a fizikai robot(gép), mind egy ügyesen automatizált szoftver, ami sosem pihen. A mesterséges intelligencia gyorsabb, személyre szabott ajánlatot tud küldeni az ügyfeleknek, de többek között a raktárkezelésben is segíthet, hogy mindig azok a termékek legyenek legelőre pakolva, amiket a statisztikák alapján az adott időszakban a legtöbben vásárolnak - írja közleményében az Amtech.
Szekrényi Péter Pedro kifejtette, hogy a digitális transzformációnak három lépése van: a vállalati kultúra kialakítása, az üzleti folyamatok átalakítása és a támogató IT-infrastruktúra létrehozása. Az informatika az utolsó helyen szerepel, az első kettőnek az emberről kell szólnia, ez az egésznek a mozgatórugója.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
„A vállalati kultúra kialakítása szerves része ennek a folyamatnak, hogy aki a cégnél dolgozik, jól is érezze magát. Ugyan a koronavírus-járvány miatt a home office felerősödött, és velünk is marad, a dolgozók itthon kb. 15%-a, míg az USA-ban nagyjából 60 százaléka időszakosan visszavágyik az irodába, mert hiányzik neki a társaság, a társas kapcsolatok, illetve sokaknak ez segít a munka és a magánélet tényleges elválasztásában is” - mondta el a szakember.
A technológia nem ismer határokat
A digitális transzformáció szakértője felhívta rá a figyelmet, hogy amivel most a tartalomajánlás, a Google-keresések vagy az önvezetés területén találkozunk, az még csak a mesterséges intelligencia I. szintje. A digitális transzformáció megállíthatatlan ütemben zajlik, és ebben nagy segítség számunkra az informatika.
„Lelöktük a dombról a szekeret, és már nem lehet megállítani. A cégeknek a gyorsabb kiszolgálás és a munkavállalók új elvárásai miatt is váltaniuk kell. Hagyományos vezetési módszereket használva az elkövetkező időszakban nem lehet majd lépést tartani a modern startup cégekkel, éppen ezért a vállalatok egymást fogják felfelé húzni – fűzte hozzá Szekrényi Péter Pedro