Nem engednek régi kedvencükből a magyarok: elképesztő, mennyien vannak rákattanva

Pénzcentrum2023. május 2. 17:02

A hagyományos rádióhallgatás messze a legnépszerűbb; az online is rádiót hallgatók aránya stabilan 40 százalék körül mozog; a világjárvány időszaka pedig markáns nyomot hagyott a médiafogyasztási, ezen belül a rádióhallgatási szokásokon – többek között ezekre derült fény a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, ami 2019 I. és 2022 IV. negyedéve között azt vizsgálta, hogy a magyarok hol és hogyan hallgatnak rádiókat.

Az NMHH kutatása – melyet megbízás alapján az M-Meter Kft. (Scores Group)/Kantar Hoffmann Kft. készített – a Magyarországon élő, 15 év feletti lakosságot vette górcső alá. Kiderült, hogy az emberek az otthonukban rádióznak a legtöbbet, több mint háromnegyedük tesz így. Az autó a második tipikus helyszíne a rádióhallgatásnak – a megkérdezettek 50-60 százalékára jellemző ez a befogadási mód. A két nem összehasonlításában a nők leginkább otthon, míg a férfiak elsősorban autóban fogyasztják kedvenc rádióműsoraikat.

Munkahelyekre kevésbé jellemző a rádiózás, igaz, majdnem minden harmadik megkérdezett elválaszthatatlan a kedvenc csatornájától munkaidőben is. A kutatásból szintén kiderült, hogy minél idősebb valaki, annál többet rádiózik az otthonában. Ennek elsősorban szociológiai okai vannak, az idősebb (nyugdíjas) korosztály már nem jár napi szinten dolgozni, nem utazik annyit, több időt tölt otthonában. A 60 év felettiek mellett a 19 évnél fiatalabbak is nagy arányban fogyasztják a rádióműsorokat otthonaikban – ez bizonyára szüleik szokásaival lehet összefüggésben.

Az autóban történő rádióhallgatás a középkorúak között (30–59 éves) a legjellemzőbb, elsősorban a közép- és felsőfokú végzettséggel rendelkezők sajátja. A munkahelyen főként a középiskolai és szakmunkás végzettséggel bírók hangolnak kedvenc csatornájukra.

Az adatok arról is árulkodnak, hogy a hagyományos rádióhallgatás messze a legnépszerűbb, míg az online is rádiót hallgatók aránya stabilan 20–40 százalék körül mozog. Az alternatív rádióhallgatási módok gyakorisága jobbára stagnál vagy inkább csökken. Az interneten a többieknél kicsit nagyobb arányban hallgatnak rádiót a 30–59 évesek és a nem Budapesten élők.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

 

Címkék:
kft, online, legnépszerűbb, rádió, kedvenc, rádiózás,