Őrülten rápörögtek ezekre a tévékre a magyarok: az ár nem is annyira lényeg

Pénzcentrum2021. november 3. 12:07

Egyre többen vásárolnak új televíziót, és egyre többen válogatnak tudatosan. Most egy új felmérésből képet kaphatunk a magyarok televízió vásárlási szokásairól.

A Samsung legfrissebb hazai kutatásából kiderült, a televízió újra egyre nagyobb szerepet játszik a felhasználók életében. A megkérdezettek közel fele (47%) nézett rendszeresen filmeket az elmúlt másfél évben, és ehhez jellemzően minél nagyobb képernyőt választott. A bevásárlókosarakba került készülékek harmada már 2020-ban is legalább 43 colos volt, ez a trend az otthon töltött idő alatt vásárolt TV-k esetében is megfigyelhető, ugyanakkor a vírushelyzet okozta nehézségek magasabb fokú tudatosságra is ösztönözték a magyar felhasználókat.

A választásnál továbbra is fontos szempont, hogy a készülékeken elérhetők legyenek a különféle okos funkciók. A válaszadók háromnegyede aktívan használja ezeket, emellett idén előtérbe került az energiatakarékosság és a garancia kérdése is. A felhasználói igények változásával párhuzamosan nőtt a televíziók szerepe a magyar háztartásokban. A mai készülékeknek az eredeti funkcióján túl már számos egyéb feladatnak is meg kell felelnie, a válaszadók 43 százaléka szerint a jövőben pedig még több mindenre használjuk majd a tévéket.

Ahhoz, hogy a szórakoztatáson kívül a munkához vagy akár az otthoni tanuláshoz is megfelelő készülékre találjanak, sokan vásároltak új televíziót, az elmúlt két évben a megkérdezett magyarok 38 százalékához került új TV. A költekezési kedv ugyan jellemzően csökkent a válaszadók körében, 37 százalék nem tervez új szórakoztató elektronikai készüléket beszerezni a következő egy évben, azonban azok között, akik még vásárolnának, a televíziók a legnépszerűbbek.

Legtöbben az első tévékészüléküket szeretnék megvásárolni, a 18 és 24 év közöttiek 28%-a venne új készüléket a következő 12 hónapban.

Kétszer annyi férfi tervez tévévásárlást, mint nő, és a magyarok közül többen vennének TV-t (16%), mint okostelefont (14%), laptopot (12%) vagy játékkonzolt (4%).

Kedvező feltételeket, és nagy képátlót

A Samsung tavalyi és idén nyári kutatásaiból kiderül, hogy a magyar felhasználók számára az egyik legfontosabb szempont a képminőség, illetve azon belül a felbontás. 2020-ban ezt emelték ki a legtöbben. Ez a tendencia idén sem változott, a megkérdezettek 71 százalékának fontos, hogy minél nagyobb felbontású képet láthasson nap mint nap.

Lényeges különbség, hogy a tavalyi adatok még azt mutatták, a felhasználók 40 százaléka vásárolt új tévét kifejezetten az okos funkciók miatt, idén már csak 33 százalék számára volt ez az első számú szempont. Ez vélhetően annak is köszönhető, hogy a felhasználók nagy részének már okostévéje van, a felmérés szerint a készülékek közel 80 százaléka ide tartozik. Továbbra is kiemelkedő a képernyő méretének jelentősége, a megfelelő képátló mindkét évben a fontossági lista első öt helyének valamelyikén végzett.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Természetesen megfigyelhető a COVID-hatás is, hiszen míg tavaly a válaszadók akár felének is fontos volt például a színhűség vagy a képfrissítési gyakoriság az új televízió kapcsán, idén ezek kevésbé, míg a hatékonyság éppen fontosabb lett a vírushelyzet miatt. A magyarok több mint harmada (36%) ezért figyelt jobban az energiahatékonyságra, közel fele (48%) pedig az árat gondolta át, amely az elmúlt évben a legfontosabb döntési tényezővé vált.

A jövőre is gondolunk

A tudatos gondolkodás nem csak az árak alaposabb megfigyelésében vehető észre, több olyan szempont vizsgálata is megelőzi az új tévék vásárlását, amely a 2020-as kutatás alapján tavaly nem volt még jellemző. A hatékonyság és a fenntartható működés is kiemelkedő szerepet játszik a döntésben, a 35 és 55 év közötti felhasználók átlagosan 45 százalékának például kifejezetten fontos, hogy milyen energiaosztályba tartozik az új készülék.

Ugyanebben a korosztályban meghatározó szempont a termékekre vonatkozó garancia, ezt ma már az összes válaszadó 40 százaléka nagyon fontosnak tartja a döntésnél. Természetesen a hosszabb távon gondolkodóknak fontos, hogy a tévéjükön elérjék az online tartalmakat vagy alkalmazásokat, ezt jól mutatja, hogy a megkérdezettek közel 60 százaléka továbbra is figyelembe veszi a vásárlás előtt az okos funkciók meglétét.

A Samsung 2021-es kutatását az Impetus Research készítette online megkérdezéses adatfelvétellel 2021 júniusában és júliusában. A felmérés 815 fős mintája a 18 és 64 év közötti magyar lakosságra nézve reprezentatív. A 2020-as adatok alapját a Pulzus Piackutató App 1125 felhasználója között végzett reprezentatív felmérés jelenti.

Címkék:
samsung, televízió, felmérés, okos, magyar, magyarok,