Pénzcentrum • 2016. március 5. 07:03
Te is bosszankodtál már amiatt, hogy a telefonos ügyfélszolgálatok feleslegesen sokáig várakoztatnak? Persze minden eset egyedi, de sok szolgáltató nem várakoztathatna 5 percél tovább. Mutatjuk, hogy mikor és hova fordulhatunk, ha minket ér kellemetlenség.
Nagyon dühítő tud lenni, amikor a telefonos ügyfélszolgálaton az ügyintézővel csak hosszú várakozás után tudunk beszélni. Szerencsére az úgynevezett "5 perces szabály" bevezetése óta már nem kell(ene) sokat várakoznunk, a fogyasztóvédelemhez mégis érkeznek ilyen jellegű panaszok.
Mi is az az "5 perces szabály"?
A szabályok szerint a telefonon elérhető ügyfélszolgálatoknak biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést.
- válaszolta megkeresésünkre a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).
Vagyis az 5 perc onnantól számít, hogy a hívó fél számára a telefonkapcsolat sikeresen létrejött.
Azt is meg kell vizsgálni, hogy az 5 perces időkeret betartása érdekében úgy járt-e el a szolgáltató, ahogy az adott helyzetben az elvárható. Ehhez pedig mindig a konkrét eset körülményeit kell elemezni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- tette hozzá a hatóság.
Ennek eredménye:
Évről évre egyre több, 2015-ben már 69 beadvány érkezett a hatósághoz, azzal kapcsolatban, hogy a telefonos ügyfélszolgálat nem tartja be az 5 perces szabályt. A növekvő számokból pedig az látható, hogy egyre jobban nő a fogyasztói tudatosság, vagyis egyre többen ismerik a szabályokat és élnek a panasz-bejelentés lehetőségével.