Ilyen telefonálást még nem hallottál: mi fér bele egy ügyfélszolgálatnál?

Pénzcentrum2016. március 5. 07:03

Te is bosszankodtál már amiatt, hogy a telefonos ügyfélszolgálatok feleslegesen sokáig várakoztatnak? Persze minden eset egyedi, de sok szolgáltató nem várakoztathatna 5 percél tovább. Mutatjuk, hogy mikor és hova fordulhatunk, ha minket ér kellemetlenség.


Nagyon dühítő tud lenni, amikor a telefonos ügyfélszolgálaton az ügyintézővel csak hosszú várakozás után tudunk beszélni. Szerencsére az úgynevezett "5 perces szabály" bevezetése óta már nem kell(ene) sokat várakoznunk, a fogyasztóvédelemhez mégis érkeznek ilyen jellegű panaszok.

Mi is az az "5 perces szabály"?

A szabályok szerint a telefonon elérhető ügyfélszolgálatoknak biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést.

A vállalkozás az ügyfélszolgálati ügyintézőnek az ügyfélszolgálat felé indított hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt percen belüli élőhangos bejelentkezése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható

- válaszolta megkeresésünkre a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).

Vagyis az 5 perc onnantól számít, hogy a hívó fél számára a telefonkapcsolat sikeresen létrejött.

De érdemes tudni, hogy önmagában az a tény, hogy 5 percen belül nem történik meg a hívásfogadás, nem feltétlenül szabálysértő.

Azt is meg kell vizsgálni, hogy az 5 perces időkeret betartása érdekében úgy járt-e el a szolgáltató, ahogy az adott helyzetben az elvárható. Ehhez pedig mindig a konkrét eset körülményeit kell elemezni.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság az elmúlt években egész éven át tartó ellenőrzés keretében vizsgálta az e-hírközlési szolgáltatás területén a jogszabályban foglaltak betartását fogyasztói beadványok alapján

- tette hozzá a hatóság.

Ennek eredménye:

Évről évre egyre több, 2015-ben már 69 beadvány érkezett a hatósághoz, azzal kapcsolatban, hogy  a telefonos ügyfélszolgálat nem tartja be az 5 perces szabályt. A növekvő számokból pedig az látható, hogy egyre jobban nő a fogyasztói tudatosság, vagyis egyre többen ismerik a szabályokat és élnek a panasz-bejelentés lehetőségével.

Kinek kell betartani ezt a szabályt" data-width="560" data-height="315">Youtube beágyazás
infogram_fogyasztoibeadvanyok}}

Évről évre egyre több, 2015-ben már 69 beadvány érkezett a hatósághoz, azzal kapcsolatban, hogy  a telefonos ügyfélszolgálat nem tartja be az 5 perces szabályt. A növekvő számokból pedig az látható, hogy egyre jobban nő a fogyasztói tudatosság, vagyis egyre többen ismerik a szabályokat és élnek a panasz-bejelentés lehetőségével.

Kinek kell betartani ezt a szabályt

Címkék:
otthon, ügyintézés, telefonálás, közmű,