Hivatalossá vált a 2025-ös minimálbér, garantált bérminimum összege: ennyi pénzzel számolhatsz

Pénzcentrum • 2024. december 13. 08:31

2025-től jelentősen emelkedik a minimálbér és a garantált bérminimum: a kormány új rendelete alapján a legalacsonyabb havi bér 290 800 forint, míg a középfokú végzettséghez kötött munkakörökben a garantált bérminimum 348 800 forint lesz. Az intézkedés célja a munkavállalók életszínvonalának javítása és az uniós irányelvekhez való igazodás.

A Kormány 394/2024. (XII. 12.) rendeletében határozott az új minimálbér és garantált bérminimum összegéről, amely 2025. január 1-jétől lép hatályba. A döntés értelmében jelentős emelkedés várható mindkét bérkategóriában, követve az Európai Unió irányelveit - olvasható a friss Magyar Közlönyben.

A teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalók minimálbére 2025-től az alábbiak szerint alakul:

  • Havi bér: 290 800 forint
  • Heti bér: 66 860 forint
  • Napi bér: 13 380 forint
  • Órabér: 1 672 forint

Azokban a munkakörökben, amelyek legalább középfokú végzettséget vagy szakképzettséget igényelnek, a garantált bérminimum szintén emelkedik:

  • Havi bér: 348 800 forint
  • Heti bér: 80 190 forint
  • Napi bér: 16 040 forint
  • Órabér: 2 005 forint

Teljesítménybérezés esetén is a meghatározott minimálbér és garantált bérminimum az irányadó. Részmunkaidőben foglalkoztatott munkavállalóknál az arányosítás szabályai szerint kerül megállapításra a bér, figyelembe véve a napi munkaidő hosszát.

JÓL JÖNNE 9 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 9 000 000 forintot igényelnél 8 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 134 246 forintos törlesztővel a CIB Bank és az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,94%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank (THM 10,5%-ot) és az Erste Bank (THM 10.67%-ot) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A rendelet összhangban áll az Európai Unió 2022/2041-es irányelvével, amely a megfelelő minimálbérek biztosítására irányul az EU tagállamaiban. Az új szabályozást 2025. január 1-jétől kell alkalmazni, és első alkalommal a 2025. januári bérek megállapításánál lép érvénybe.

 

Címkék:
kormány, bér, unió, forint, minimálbér, január, bérminimum,