Borzasztó időpazarlás a magyar munkahelyeken: akár heti egy nap is kárba veszhet emiatt

Pénzcentrum2021. december 22. 19:30

10-ből 6 alkalmazott munkáját nehezíti meg a dokumentumokban található adatok elérése és a munkavállalók 92 százaléka egy teljes munkanapot veszít hetente azáltal, hogy az ügyfelek kiszolgálásához szükséges információkat próbál elérni a vállalati dokumentumban történő kutatással- közölte legújabb kutatásában az ABBYY vállalati digitális intelligenciával foglalkozó vállalat.

A kutatásban több, mint 5 000 olyan munkavállalót kérdeztek meg az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban és Japánban a dokumentumokkal kapcsolatos kihívásokról, akik 500 főnél többet foglalkoztató cégeknél dolgoznak. Kiderült, a munkavállalók zöme szinte egy teljes munkanapot veszít keresgéléssel a dokumentumok között.

Az üzleti adatok 80 százaléka strukturálatlan formátumokban, például dokumentumokban, e-mailekben, képekben és PDF-ekben található. A digitális dokumentumok üzleti szempontból kritikus információkat tartalmaznak, ám a hatalmas mennyiség miatt az alkalmazottak leterheltek és nem tudják a lehető legjobban kihasználni az idejüket, ami rossz üzleti döntésekhez és a negatív ügyfélélményhez vezet – többek között ez is hozzájárulhatott a mostani tömeges felmondási hullámhoz, véli a kutatást végző cég.

Az alkalmazottak olyan munkát akarnak végezni, ami számít – ahelyett, hogy manuális információkereséssel töltenék az idejüket, inkább kreatív feladatokon dolgoznának. A dokumentumokban szereplő adatok elérésének nehézsége késedelmeket okoz a folyamatok befejezésében (48 százalék) és a hibákért (31 százalék) és rossz ügyfélélményért is (20 százalék) okolják a válaszadók. A megkérdezettek harmada (31 százalék) szerint ezekre a problémákra megoldást jelentene egy mesterséges intelligenciát alkalmazó technológia bevezetése.

Az intelligens dokumentumfeldolgozás automatizálása javíthatja a munkavállalói élményt, és pozitív hatással lehet az ügyfélkapcsolatokra: A munkavállalók 52 százaléka egyetértett azzal, hogy a mesterséges intelligencia alapú, az adatokat emberhez hasonlóan értelmező szoftverek megkönnyítenék az életüket, továbbá 32 százalékuk pedig egyetértett azzal, hogy nemcsak az alkalmazottak kedve, hanem az ügyfelélmény is javulhatna.

A dolgozók már készek integrálni a mesterséges intelligenciát a munkameneteikbe:

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

  • Tízből hét dolgozó (72 százalék) hajlandó lenne olyan no-code (kódnélküli), drag-and-drop MI-megoldásokat használni, amelyek megértik a dokumentumok tartalmát és kontextusát a hibák csökkentése és a hatékonyság növelése érdekében.
  • Tízből négyen (41 százalék) azt mondják, hogy ez lehetővé tenné számukra, hogy teljesebb, kreatívabb feladatokkal foglalkozzanak és levenné vállukról a kézi adatkezelés súlyát.
  • Egyharmaduk (29 százalék) egyetértett azzal, hogy ezek a mesterséges intelligenciával kapcsolatos "készségek" képessé teszik őket arra, hogy gyorsabban hozzanak jobb döntéseket (36 százalék), és így több idejük marad arra, hogy reagáljanak az ügyfelek igényeire (31 százalék).

A dokumentumokkal kapcsolatos MI-megoldások költségmegtakarítást eredményeznek, nemcsak a folyamatok gyorsulása és a hibák számának csökkenése tekintetében, hanem enyhítik a további munkaerő szükségességét is. Ennek eredményeképpen a boldogabb, elkötelezettebb alkalmazottaknak több idejük marad a fontos feladatokra - a kiváló ügyfélélmény nyújtására és a kreatív problémamegoldásra

– fogalmaz Máhr Tamás, az ABBYY budapesti K+F központjának vezetője, aki hozzátette, hogy az általunk fejlesztett Vantage például kognitív képességein keresztül elolvassa, majd megérti a dokumentumokat és kivonja belőlük a lényeget, így segítve a vállalatokat a digitális átalakulás felgyorsításában és a dolgozók és ügyfelek elégedettségének javításában.

Címkék:
digitális, dolgozók, adatok, munkavállalók, keresés, mesterséges intelligencia, ügyfelek, dokumentum, alkalmazottak,