Pénzcentrum • 2020. december 13. 13:04
Szinte minden munkahelyen van 1-2 olyan ember, aki képes tönkretenni a hangulatot, lelohasztani a csapat lelkesedését, és negatív megszólalásaival mindenki kedvét szegni. Ellenük a hagyományos módszerek nem használnak, újfajta megoldásokkal kell felvérteznünk magunkat, ha nem akarjuk őket megsérteni, de azt szeretnénk, hogy egészséges legyen a munkahelyi légkör.
Nincs olyan munkahely, ahol ne lenne legalább egy kolléga, aki folyamatosan panaszkodna: hideg van, meleg van, sok a munka, kevés a munka, ostoba a főnök, nem elég keménykezű a főnök. Ismerős? Bármi is történik irodán kívül, vagy belül az illető mindenben képes megtalálni a rosszat.
Az effajta negatív hozzáállás azonban nem csak fárasztó és idegesítő, de kifejezetten mérgező is.: ha egy csapatban csak egy panaszkodó is van, az mindenki kedvét elronthatja. Érdemes tehát felvérteznünk magunkat ellen olyan módszerekkel melyekkel szemben egyszerűen tehetetlen.
Próbáld megérteni a panaszkodót
Mielőtt ítélkeznél, képzeld magadat a helyébe: vajon mi lehet az oka annak, hogy ennyire negatív? Hasznos lehet megérteni kollégáink működését, már csak a bennünk lévő feszültség csökkentése miatt is: ha pontosan tudod, VALÓJÁBAN kire és miért haragszik, könnyebb elfogadni. Gregory Tall, a több mint 15 éve HR-rel foglalkozó szakember azt mondta a Huffpostnak, hogy a munkahelyi panaszosok alapvetően három csoportba sorolhatók. Vannak azok:
- akik egyszerűen keresnek valakit, aki meghallgatja őket, és szeretnék, ha figyelnének rájuk
- akik nincsenek tisztában a panaszaikkal kapcsolatos ügyekkel
- és azok, akik olyasvalakit keresnek, aki jogos sérelmeikben segíti őket.
Gyakran előfordul, hogy a panaszkodás abból gyökerezik, hogy nincs hozzáférése a probléma megoldásához, vagy valakihez, aki meghallgatja - mondta Tall. Ezen kívül figyelembe kell venni azt is, hogy a 2020-as év nagyban eltér az eddigiektől. "Az emberek hihetetlen stressz alatt vannak, amely sokunk számára messze meghaladja a megszokott szintet" - mondta Cicely Horsham-Brathwaite, pszichológus és karrier coach.
Szóvá tegyem, hogy idegesít a viselkedése?
Ha kifejezetten rád panaszkodik folyamatosan, és ez zavar, akkor feltétlenül tedd szóvá! Ha viszont valaki büszke arra, hogy mindenki hozzá fordul a panaszaival, az a munkahelyi vértanúság jele lehet, melyben az emberek túlterhelik magukat mások munkaproblémáival, csak azért hogy értékesnek érezzék magukat.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Tereld a beszélgetést új irányokba!
Ha nincs szoros kapcsolatunk az illetővel, könnyebb kilépni a beszélgetésből egy ilyen mondattal: "Aha, megértem a frusztrációdat", majd megjegyezzük, hogy fontos határidő közeleg, mennünk kell. Horsham-Brathwaite azt javasolja: "Néha ez a legelegánsabb módszer erre, ha nem tápláljuk ezt a viselkedési. Így az illető megtudja, hogy nem olyasvalakik vagyunk, akivel folytathatja ezt a beszélgetést. "
Ha segíteni akarsz, ne utasítsd el a panaszokat!
Néhány munkavállaló számára a panaszkodás a kreatív folyamat része, segít kihozni az érzéseiket, ezáltal képesek elvégezni valamit, ami amúgy nagyon nehéznek éreznek. Ha az a célunk, hogy segítsük kollégánkat, tegyünk fel kérdéseket, melyek segítségével megérthetjük a sérelem forrását, és visszajelzésünk hasznos lehessen. Azoknál az embereknél, akiknek panaszai megoldhatók lennének, amennyiben több információval rendelkeznének, információszerűen megoszthatnánk velük a hiányzó darabokat ... Sokszor, még ha az emberek nem is értenek egyet vele, jobban fogják érezni magukat, ha értik a mögöttes okokat.