MTI • 2020. október 31. 10:34
Bérplafont vezetnének be a Forma-1-ben: a javaslat 30 millió dollárban (9,5 milliárd forint) maximálná egy versenyző éves fizetését. A mezőny legjobbja, a hatszoros VB-győztes Lewis Hamilton jelenleg ennél sokkal többet keres.
Megkezdődtek a tárgyalások a Forma-1-es pilóták fizetésének korlátozásáról. A javaslat 30 millió dollárban (9,5 milliárd forint) maximálná egy versenyző éves fizetését 2023-tól. A Mercedes hatszoros világbajnoka, a brit Lewis Hamilton - becslések szerint - 40 millió fontot (16,3 milliárd forint) kap szezononként, de jelenlegi szerződése a mostani idény végén lejár.
A csapatok költségvetésének maximálásáról már korábban döntöttek, ez jövőre 145, 2022-ben 140, 2023-tól pedig 135 millió dollár lesz, ám a pilóták bérét nem tartalmazza.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hangsúlyozta, a versenyzők fizetésével kapcsolatban még semmit nem szavaztak meg, és bármilyen szabályváltoztatás esetén tiszteletben kell tartani az érvényben lévő szerződéseket.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint a csapatoknak a hosszú távú fenntarthatóság érdekében jövedelmezőnek kell lenniük, ugyanakkor azt is érthetőnek tartja, hogy a világ legjobb pilótái magas fizetést kérnek, ahogyan az összes többi sportág világsztárjai.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Lewis Hamilton azt mondta, a fizetési sapkával kapcsolatos megbeszéléseknek semmi köze ahhoz, hogy még nem hosszabbította meg a szerződését. Hozzáfűzte, fontosnak tartja, hogy a Forma-1-es pilóták szervezete (GPDA) szorosan együttműködjön az illetékesekkel, és részt vegyen a megbeszéléseken.