Elégedetlen vagy a bankoddal? Így tudsz könnyebben panaszt tenni

Pénzcentrum2014. április 17. 16:00

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) tovább szélesítette pénzügyi fogyasztóvédelmi csatornáinak számát azzal, hogy április közepétől a fogyasztók immár a megyeszékhelyek kormányablakainál is beadhatják pénzügyi panasszal kapcsolatos beadványaikat. A jegybank és a vele kapcsolatban álló szervezetek tavaly összességében közel 61 ezer darab pénzügyi tárgyú fogyasztói megkeresést kezeltek.

A jegybank eddigi pénzügyi panaszkezelési kommunikációs csatornáinak bővítését, fogyasztóvédelmi partneri kapcsolatainak megerősítését jelenti, hogy immár a hazai megyeszékhelyeken, illetve Pest megyében a Vácott található kormányablakok is átveszik a pénzügyi fogyasztóvédelmi beadványokat, és továbbítják azokat az MNB-nek vagy a mellette működő Pénzügyi Békéltető Testületnek. A kormányablakok kijelölt ügyintézői az ügyfél kérésére segítséget is nyújtanak a pénzügyi fogyasztóvédelmi témájú nyomtatványok kitöltésében - tájékoztatta lapunkat az MNB.

Az MNB tavaly közel 48 000 fogyasztóvédelmi kérelmet, illetve ügyfélszolgálati megkeresést kezelt. A fogyasztóvédelmi vizsgálatok összességében 206,9 millió forintnyi, pénzügyi szervezetekkel szembeni jegybanki fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával zárultak. A Pénzügyi Békéltető Testület mintegy 4700 szerződéses jogvita rendezésére vonatkozó kérelemmel foglalkozott 2013-ban, a jegybank által finanszírozott pénzügyi tanácsadó irodahálózat pedig közel 8600 pénzügyi tárgyú fogyasztói megkeresést intézett.

Az MNB alapvető stratégiai célja országos lefedettséget biztosító pénzügyi fogyasztóvédelmi rendszer kialakítása, valamint a fogyasztók pénzügyi kiszolgáltatottságának jelentős mértékű csökkentése. Ennek fontos eszköze, hogy minden rendelkezésre álló eszközzel szakszerű módon támogassa a fogyasztók panasztételi jogának érvényesülését. E célt szolgálja a panaszkezelési rendszer mostani és a továbbiakban tervezett bővítése is.

Címkék:
hitel, mnb, pszáf, kormányablak, panaszkezelés,